روحانیون جامعه را از انحرافات فکری دشمنان دور کنند

امام جمعه بجنورد با اشاره به شکل گیری جریانات متعدد انحرافی در اسلام توسط دشمنان، گفت: روحانیون باید مردم را با اصول تربیت اسلامی آشنا کرده و آن‌ها را از انحرافات فکری دشمن دور کنند.
تصویر روحانیون جامعه را از انحرافات فکری دشمنان دور کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام رضا نوری ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی پیشگامان تبیین، ویژه علما و روحانیون خراسان شمالی، اظهار داشت: همانگونه که امام صادق (ع) با تبیین و نشر صحیح معارف اسلامی با جریان‌های انحرافی زمان خود مقابله می‌کرد، علما و روحانیون نیز با الگوبرداری از این امام معصوم باید در حفظ ارزش‌های اسلامی پیش قدم باشند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: جریانات منحرف زیادی همانند داعش، وهابیت و یا دیگر انحرافات فکری در غرب با رویکرد تغییر علایق دینی جوانان مسلمان شکل گرفته که علما باید با نشر صحیح مباحث دینی با این انحرافات مقابله کنند.

وی افزود: حتی برخی جریان‌ها پا را بسیار فراتر گذاشته و به دنبال ایجاد شبهاتی در خصوص امر ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به نقش دشمن در هدایت این جریان‌ها، گفت: این تفکرات با تبلیغات، حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند، اما جبهه حق می‌تواند با همین ابزار کم در صورت بهره‌گیری صحیح از آن به توفیق دست یابد.

وی با تاکید بر نقش ویژه روحانیون در نشر مباحث تربیتی جامعه، گفت: گرچه بخشی از دستورات اسلامی مربوط به فقه و احکام است ولی بخش عمده‌ای از آن را مباحث تربیتی تشکیل می‌دهد که علما باید برای تببین و اجرایی کردن شیوه تربیت اسلامی در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: در واقع وظیفه همه روحانیون است که مردم را با اصول تربیت اسلامی آشنا و آنها را از انحرافات فکری دشمن دور کنند تا جامعه‌ای به دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

414633