زائران اربعین روزهای سفر خود را مدیریت کنند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زوار اربعین روزهای سفر خود را مدیریت کنند و از حضور طولانی مدت به ویژه در کربلای معلی پرهیز نمایند.

تصویر زائران اربعین روزهای سفر خود را مدیریت کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید صادق حسینی، روز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ در جلسه وبیناری هماهنگی مسئولین واحدهای امداد و راهنمایان زوار اربعین ۱۴۰۱ در خصوص فضیلت زیارت اربعین و جایگاه زائران حسینی در این ایام گفت: امام صادق (ع) فرمودند «کسی که پیاده به زیارت قبر امام حسین (ع) رود، خداوند متعال به هر قدمی که بر می‌دارد، هزار حسنه برایش ثبت و هزار گناه از او محو می‌فرماید و هزار درجه مرتبه اش را بالا می برد»، از این رو ما باید توجه داشته باشیم که به زائران حسینی با این جایگاه خدمت می‌نمائیم.

وی با توجه به حضور خیل کثیر زائران ایرانی و زائران دیگر کشورها در مراسم پیاده روی اربعین حسینی به زوار توصیه کرد؛ زوار اربعین روزهای سفر خود را مدیریت نمایند و از حضور طولانی مدت به ویژه در کربلای معلی پرهیز نمایند تا فرصت زیارت برای دیگر زائران نیز فراهم گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به تجربه و سابقه ارزشمند خادمان ضیوف الرحمان در خدمت رسانی به حجاج در سرزمین وحی بیان کرد: امیدواریم حضور همکاران امداد و راهنمایان در مسیر پیاده روی اربعین نیز همچون حج موجب دلگرمی زائران حسینی شود.

حسینی با بیان اینکه ریا و خودنمایی امری ناپسند است، گفت: امدادگران و راهنمایان زائران اربعین خدمات خود را به زائران بنمایانند و با خدمت خالصانه و البته تخصص خود آرامش زائران اربعین را فراهم آورند. امداد و راهنمایی به حجاج در عملیات حج تمتع یکی از خدمات قابل توجه سازمان حج و زیارت به زائران است که در موسم حج در مسیرهای عزیمت به مسجدالحرام و همچنین در ایام تشریق در مشاعر مقدس شامل سرزمین عرفات، مشعر الحرام و منا به زائران ارائه می‌گردد که رضایت مندی حجاج را به دنبال دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: در ایام اربعین سال جاری با توجه به اینکه یکی از وظایف محوله به سازمان حج و زیارت امداد و راهنمایی زائران اربعین است، خادمان زوار حسینی در سازمان حج و زیارت و همچنین تعدادی از کارگزاران زیارتی در مسیر پیاده روی اربعین با بهره گیری از تجربه گرانقدر حج و همچنین با بکارگیری تکنولوژی روز، موجبات آرامش و دلگرمی زائران را فراهم خواهند آورد.

414392