خدمات دهی دو مرکز درمانی در نجف و کربلا به زائران ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دو مرکز پزشکی حج و زیارت در کربلا و نجف اشرف به زائران ایرانی نیازمند خدمات پزشکی و درمانی خدمت‌رسانی می‌کند.
تصویر خدمات دهی دو مرکز درمانی در نجف و کربلا به زائران ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در جریان سفر به عراق و حضور در شهر نجف اشرف از درمانگاه نباء جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی که به صورت موقت برای خدمت رسانی به زوار ایرانی اربعین حسینی فعال شده بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی و فعالیت این مرکز قرارگرفت.

وی در این بازدید گفت: ستاد بیمه‌ای نیز در سه شهر زائر پذیر عراق کربلا (دفترمرکزی)، نجف و کاظمین استقرار کامل پیدا کرده و آماده خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله امام حسین (ع) است.

رشیدیان عنوان کرد: با بیمارستان‌های حکیم و صدر درشهر نجف و نیز بیمارستان امام حسین (ع) و زین العابدین (ع) در شهر کربلا مذاکره و مقرر شده تا به زائرین ایرانی همانند زائرین عراقی خدمات دهند.

وی ابراز امیدواری کرد تا در قالب قرارداد منعقده فی مابین شرکت سهامی بیمه ایران و سازمان حج و زیارت به بهترین شکل به زائران خدمت رسانی شود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بخش‌ها مختلف این درمانگاه آماده شده از روز سه شنبه هفته جاری خدمات دهی به افراد و مراجعین نیازمند خدمات درمانی آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بخش‌های داروخانه، آزمایشگاه و خدمات پرستاری در این درمانگاه فعال است، ابراز امیدواری کرد، هیچ زائر ایرانی بیمار نشود، اما آمادگی‌های لازم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی در کربلا و نجف فراهم شده است.

رشیدیان همچنین از نخستین زائر بستری موقت در مرکز درمانی نباء نیز عیادت کرد.

رئیس سازمان‌حج و زیارت به منظور بررسی اقدامات و تدارکات انجام شده برای خدمت رسانی به زائران اربعین روز گذشته (سه شنبه) به عراق سفر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

351350