خانه فرهنگ بیمه ایران در سبزه میدان تهران گشایش یافت

خانه فرهنگ بیمه ایران، به عنوان بزرگترین و مهمترین طرح فرهنگی صنعت بیمه کشور صبح چهارشنبه نهم شهریور 1401 در ساختمان تاریخی شعبه بازار بیمه ایران در سبزه میدان تهران گشایش یافت.
تصویر خانه فرهنگ بیمه ایران در سبزه میدان تهران گشایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، در آیین بسیار ساده و کم تشریفات افتتاح این پروژه بزرگ فرهنگی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، حسن شریفی مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران در سخنانی کوتاه با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، تبریک هفته دولت به کارمندان و همکاران و ابراز قدردانی از پیشکسوتان شرکت، تاسیس خانه فرهنگ بیمه ایران را اقدامی ممتاز و بسیار خاص در حوزه فعالیت های بیمه ایران خواند و گفت: در طول شش_هفت ماه اخیر بحث های مرتبط با اقدامات فرهنگی و گسترش این نوع فعالیت ها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای اینجانب اگر چه جلسات مرتبط با امور فنی، بررسی اطلاعات و آمار و عملیات بیمه گری بسیار مهم است و اخیرا هم اعلام شد که در پنج ماهه امسال به موفقیت چشمگیر و غرور آفرین تولید 14 هزار میلیارد تومان حق بیمه نایل شده ایم، اما جلسه افتتاح این خانه فرهنگ حلاوت و شیرینی ویژه ای برای من داشت که وصف ناشدنی است.

شریفی با اشاره به ضرورت تکریم پیشکسوتان و بازنشستگان شرکت، راه اندازی خانه فرهنگ را در جهت توسعه همدلی و انسجام در جامعه این عزیزان و دیگر همکاران خانواده بزرگ بیمه ایران دانست و افزود: با گشایش خانه فرهنگ و موزه بیمه ایران شناسنامه تاریخ پرافتخار بیمه ایران در یک قالب دیده خواهد شد و با حضور پررنگ اعضای محترم کانون بازنشستگان در این خانه، اقدامات فرهنگی گسترده و موثری در جهت تکریم عزیزان پیشکسوت صورت خواهد گرفت.

بنا به این گزارش، مراسم گشایش رسمی خانه فرهنگ بیمه ایران با تلاوت آیات قرآن مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی زیبا با موضوع تاریخچه تاسیس و فعالیت های هشتاد و هفت ساله بیمه ایران و نیز پخش گزارشی تصویری از فرآیند راه اندازی خانه فرهنگ، با حضور آقایان سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره، اعضای شورای معاونین، احمد صفرزاده معاون فنی، عبدالصمد خدامی معاون حقوقی و هماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها رمضان پور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، شمس الله سلامی سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری، مهدی متقی پور سرپرست اداره کل امور پشتیبانی و اعضای کانون بازنشستگان بیمه ایران آقایان زاهدنیا، فراهانی، هنرخواه، گرکانی، پیک آزادی، مهدی پور و گلچینیان در ساختمان سابق شعبه بازار بیمه ایران برگزار شد.

در ادامه، داود سیاح سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین المل بیمه ایران که خانه فرهنگ زیر نظر آن فعالیت خواهد کرد، در سخنانی با تشکر از علیرضا کاوسی راد پیشکسوت بیمه ایران که ایده اولیه طرح احداث خانه فرهنگ و مسئولیت راه اندازی آن در حال حاضر بر عهده ایشان است و نیز قدردانی از تمامی همکارانی که در تکمیل و توسعه این طرح مشارکت و همکاری داشته اند، اظهار کرد: بیمه ایران به عنوان طلایه دار صنعت بیمه در کشور که موفق به اخذ گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از جانب کمیسیون ملی یونسکو شده، بیش از همیشه نیازمند آن بوده است که در چارچوب ایفای تعهد به مسئولیت های اجتماعی خویش و همسو با اهداف فرهنگی دولت سیزدهم، نقشی موثر در عرصه فرهنگی صنعت بیمه ایفا کند.

وی افزود: به همین منظور، پروژه «تاسیس خانه فرهنگ بیمه ایران» برای نیل به این آرمان بزرگ کلید خورد. با این حساب، برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور، این طرح با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، دفتر آموزش و پژوهش، معاونت برنامه ریزی و نوآوری، اداره کل امور پشتیبانی و . . . به مرحله اجرا گذاشته شد.

سیاح گفت: برای خانه فرهنگ بیمه ایران کارکردهای متنوعی تعریف شده است که تاسیس ‏موزه بیمه ایران، راه اندازی کتابخانه بیمه ایران ‏ و طرح تهیه و تدوین تاریخ شفاهی بیمه ایران از جمله مهمترین این کارکردها است. ‏

در ادامه مراسم، سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در سخنانی گفت: شکرگزار خداوند منان هستیم که امروز یکی از رویدادهای بسیار مبارک در تاریخ پر افتخار بیمه ایران رقم خورد. اینجانب یقین دارم این رویکرد معنوی در طراحی و اجرای تاسیس خانه فرهنگ بیمه ایران از مصادیق کار نیک و ماندگار است.

وی افزود: با عنایت به پایبندی مجموعه مدیریتی و خانواده بزرگ بیمه ایران به اجرای دقیق برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده در اسناد بالا دستی، خانه فرهنگ بیمه ایران بی تردید در آینده نزدیک یکی از سرآمدترین خانه های فرهنگ کشور خواهد بود.

مبرقعی با اشاره به نیت های پاکی که در طول تاریخ بیمه ایران پشتوانه کارهای عظیم پیشکسوتان شرکت بوده است، گفت: نسل کنونی ما هم باید همین احساس خوب و پاک را به نسل های بعدی منتقل کند. اگر با این نگاه به خانه فرهنگ نگاه کنیم، خصلت بنیانگذاری بیمه ایران ادامه خواهد یافت و این امر به طور قطع برای اهالی صنعت بیمه کشور نیز جذاب و کاربردی خواهد بود.

سخنران پایانی این مراسم به نمایندگی از کانون بازنشستگان عباس گلچینیان بود. وی ضمن تکریم زحمات صورت گرفته برای افتتاح خانه فرهنگ با اشاره به سابقه حضور خود در شعبه بازار لزوم راه اندازی شعبه ای در قلب مرکز تجاری کشور را مطرح و از مدیرعامل بیمه ایران درخواست نمود فرصت مغتنم این حضور به فراموشی سپرده نشود.

این گزارش حاکیست، مراسم با بازدید حاضران در جلسه از کتابخانه خانه فرهنگ بیمه ایران که دارای 12 هزار جلد کتاب است و گالری اسناد تاریخی به پایان رسید.

منبع خبر: روابط عمومی

413969