آغاز بکار سوگواره تعزیه در زرندیه

ششمین سوگواره تعزیه در شهرستان زرندیه آغاز بکار کرد.
تصویر آغاز بکار سوگواره تعزیه در زرندیه

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد جوانمرد مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه گفت: سوگواره ششم از مجموعه برنامه‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن تعزیه شهرستان، از روز دوشنبه هفتم شهریورماه در محله خورشیدآباد شهر مامونیه مرکز شهرستان زرندیه آغاز شده و تا دوازدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در این دوره از سوگواره ۹ گروه تعزیه‌خوانی از شهرستان به همراه یک گروه تعزیه خوانی میهمان از کرج به مدت پنج شب به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.

جوانمرد بیان کرد: زمان اجرای هر مجلس تعزیه ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده و هر شب دو گروه از ساعت ۲۰.۳۰ لغایت ۲۴ به اجرای مجالس تعزیه خود خواهند پرداخت.

وی از حضور گروه‌های تعزیه‌خوانی از مامونیه، پرندک، زاویه، چلسبان، خورشیدآباد، پیک، کرج، عین آباد و امیرآباد در این سوگواره خبر داد و افزود: داوری این دوره از سوگواره به عهده دکتر محسن آقاحسنی از قم، استاد مسیح‌اله کریمی از ساوه و استاد اسماعیل مجللی از اراک خواهد بود.

جوانمرد در پایان گفت: مراسم اختتامیه این سوگواره روز شنبه دوازدهم شهریورماه در محل مسجد جامع خورشیدآباد با حضور مسئولین محلی، شهرستانی و استانی برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

413596