آب شرب مردم تبریز تا ۵۰ سال آینده تامین می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با بهره بردای از پروژه‌های آبی طی سه سال آینده، مردم تبریز تا ۵۰ سال آینده آب شرب مطمئنی خواهند داشت.
تصویر آب شرب مردم تبریز تا ۵۰ سال آینده تامین می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، عابدین خرم در آئین بهره برداری از ۶ طرح آبی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تا آخر سال جاری ۱۶ هزار هکتار از پایاب سدها تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با بهره بردای از پروژه‌های آبی طی سه سال آینده، مردم تبریز تا ۵۰ سال آینده آب شرب مطمئنی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در زمستان گذشته نیز قطعی گاز نداشتیم، افزود: در تابستان امسال علاوه بر آب، قطعی برق هم نداشتیم و به مردم استان قول می‌دهیم هم تنش در حوزه آب شرب کاهش یابد و هم در حوزه کشاورزی تا آخر امسال حداقل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ هکتار از پایاب سدها از آب کشاورزی بهره مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، مساله انرژی و آب است، به همین خاطر از ابتدای شروع به کار بنا را بر تأمین آب تبریز و استان گذاشتیم و با برنامه ریزی و تلاش همکاران تابستان امسال در تبریز تنش آبی نداشته و از پیک مصرف به سلامت گذشتیم.

همزمان با پنجمین روز هفته دولت، ۶ طرح آبی با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل بهره برداری از ۷۰۰ هکتار از شبکه آبیاری اراضی بهبود سد قلعه چای با ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار، آب اندازی ۵۰۰ هکتار از شبکه پایاب سد آیدوغموش با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، سیستم حفاظت هوشمند تأسیسات آبرسانی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، جایگزینی ۲۶.۵ کیلومتر خط لوله ۲۰۰۰ فولادی جایگزین به جای خط لوله فرسوده بتنی بین مخزن ۴ و ۵ و اتصال به خط اصلی با اعتباری بالغ بر ۷,۵۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری از ساختمان بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبرسانی تبریز با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال است.

413408