نوای تنبور در بینال «ونیز»

مهدی جلالی( آهنگساز و نوازنده‌ی ایرانی) امسال در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر در دوسالانه‌ ونیز حضور دارد و به اجرای قطعه‌ای از ساخته‌های خودش می‌پردازد.
تصویر نوای تنبور در بینال «ونیز»

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی جلالی( آهنگساز و نوازنده‌ی ایرانی) امسال در شصت و ششمین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر در دوسالانه‌ ونیز حضور دارد.

مهدی جلالی که مدیر هنری گروه موسیقی «یارآوا» نیز هست، گفت: این فستیوال در سال ۱۹۳۰ به عنوان یکی از بخش‌های دوسالانه‌ ونیز تأسیس شد و امسال شصت و ششمین دوره از آن از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر در ونیز برگزار می‌شود.

جلالی در ارتباط با اجرای خود در این فستیوال گفت: در ابتدا که با من تماس گرفتند، مطمئن بودم که باید رپرتواری از موسیقی معاصر از آثار آهنگسازان مختلف برای تنبور را برای اجرا آماده کنم، اما از من خواسته شده که موسیقی مقامی اجرا کنم.

بنابراین اجرای من شامل بداهه‌نوازی روی چند مقام و در پایان نیز قطعه‌ «رقص سماع» از مجموعه‌ی «خط سوم» با آهنگسازی خودم خواهد بود.

فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر دوسالانه‌ی ونیز که در سال نخست با اجرای آثاری از استراوینسکی و با حضور دوفایا، هیندمیت و دیگران آغاز شده بود، امسال با عنوان «خارج از صحنه» با اجرای آثاری از سایمون استین اندرسون، ژرژ آپرگیس، مائوریچیو کاگل، لوئیجی نونو، الکساندر شوبرت و دیگران کار خود را ادامه می‌دهد.

دوسالانه‌ ونیز محفلی است برای ارائه‌ی هنر نو در زمینه‌های مختلف مثل معماری، سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی.

منبع: ایرنا

413400