اصول شستشو و مراقبت از لباس مخمل کبریتی

شستن غیراصولی به لباس آسیب میزدند و لباس ها بسته به جنس پارچه، روش شستشوی متفاوتی دارند. لباس مخمل کبریتی جزو لباس هایی است که اصول شستشوی بخصوصی دارد.
تصویر اصول شستشو و مراقبت از لباس مخمل کبریتی

به گزارش سایت خبری پرسون، مخمل کبریتی جنس محکمی دارد اما باید در مراقبت از آن بیشتر حواس تان را جمع کنید. مخمل کبریتی از فیبر های نخی تشکیل شده است و هنگامی که آن را به تن می کنید، حس خوبی به شما می دهد و حاوی فیبرهای پلی استر هم است که باعث می شود لباس کمتر چروک شود. در این قسمت به شما توضیح می دهیم که لباس مخمل کبریتی را چگونه بشویید و چه نکاتی را رعایت کنید.

راهکارهایی برای شستن و خشک کردن مخمل کبریتی

مراقبت صحیح به شما کمک می کند که مانعی برای خراب شدن لباس شوید.

قبل از اینکه این لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، زیپ یا دکمه آن ها را ببندید و پشت و رو کنید تا به بافت آن آسیب وارد نشود.

هنگامی که لباس مخمل کبریتی را داخل ماشین لباسشویی می اندازید، خیلی ماشین لباسشویی را پر نکنید زیرا باعث چروک شدن لباس می شود.

اگر جنس مخمل کبریتی تیره دارید، از آب سرد استفاده کنید. برای رنگ های پاستلی یا سفید می توانید از آب گرم استفاده کنید. چیدمان لباس را رعایت کنید.

هرگز لباس مخمل کبریتی را با هر پارچه ای که رنگ می دهد؛ نشویید.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، حتما بعد از اینکه لباس را از ماشین لباسشویی در آوردید، آن را تکان دهید. حدوداً 10 دقیقه آن را جایی آویزان کنید؛ جایی که مقدار کمی گرما به آن بخورد و چروک هایش باز شود. هنگامی که هنوز خیس و مرطوب است، آن را از خشک کن جدا کنید و سپس بیرون آویزان کنید تا در معرض هوای آزاد خشک شود.

اگر لباس مخمل کبریتی خود را با این نکاتی که گفتیم ، بشویید و خشک کنید، نیازی به اتو نخواهد داشت اما اگر باز هم خواستید اتو کنید، فقط از قسمت داخل آن را اتو کنید. دمای اتو را هم پایین نگه دارید و خیلی آن را روی لباس قرار ندهید و زمان اتو کشی را طولانی نکنید.

چگونه پرز و کرک را از روی مخمل کبریتی برداریم؟

احتمالاً به هر دلیلی تجربه کرده اید که پرز و کرک روی لباس های مخمل کبریتی جمع می شود که در این شرایط شما باید:

برای از بین بردن آن ها بعد از شسته شدن لباس، آن را از داخل ماشین لباسشویی بیرون بیاورید.

در چنین حالتی که لباس خیس است، می توانید کرک ها را به یکباره بِکَنید؛ البته قبل از اینکه آن ها را داخل خشک کن بگذارید، باید این کار را انجام دهید. یعنی لباس را در حالت خیس خارج کنید، کمی آن را تکان دهید و بعد پرز ها را خیلی راحت جدا کنید.

همچنین می توانید از براش یا فرچه لباس استفاده کرده و روی لباس خیس بکشید و بقایای پرز ها را بردارید یا از رولر پرز کمک بگیرید.

اگر لباس هنوز هم پرز داشت، آن را دوباره داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

یک فنجان سرکه سفید اضافه کنید و یک دور آن را بشویید . سرکه باعث می شود که فیبر های پارچه کمی شل شوند و پرز ها جدا گردند.

لباس های خیس را داخل خشک کن بگذارید.

چند عدد پارچه میکروفیبر دیگر هم داخل آن قرار دهید و بعد از اینکه آنها را بیرون آوردید، به همان شکل خیس؛ آویزان کنید.

می توانید در همان حالتی که از خشک کن خارج می کنید، با براش یا رولرِ پرز، روی آن ها بکشید تا کرک ها برداشته شوند.

اگر برای شستن دوباره لباس وقت ندارید یا احساس می کنید که با انجام این کار حالت لباس عوض می شود، می توانید از اسپری anti-static برای لباس استفاده کنید و بعد رولر مخصوص پرز یا اسفنج های سلولزی را روی لباس بکشید.

حتماً هم فیلتر خشک کن را تمیز کنید و بقایای بافت پارچه که داخل ماشین لباسشویی ریخته است را جمع کنید تا از مشکلات احتمالی؛ جلوگیری شود.

413346