نکاتی که هنگام رزرو هتل مشهد در ماه صفر باید بدانید

در ماه محرم افراد زیادی به مشهد سفر می‎‌کنند. از این رو پیدا کردن اقامتگاه مناسب و رزرو هتل مشهد در ماه صفر موضوع مهمی به شمار می‌رود.
تصویر نکاتی که هنگام رزرو هتل مشهد در ماه صفر باید بدانید

به گزارش سایت خبری پرسون، حضور در مناسبت‌های مذهبی در جوار بارگاه یکی از ائمه‌ی بزرگوار همواره از علایق شیعیان جهان به شمار می‌رود. ما ایرانی‌ها نیز در این مناسبت‌ها به مشهد و حرم امام هشتم (ع) ارادت خاصی داریم. اما باید توجه داشته باشیم شرایط سفر در این دوران ممکن است کمی سخت شود. با توجه به تعداد بالای زائران در ایام خاص، پیدا کردن بلیت و رزرو هتل بسیار دشوار است. با توجه به عزاداری‌های پیش‌رو در ماه محرم و صفر نیز اوضاع به همین شکل است. اما ماه صفر با چهار مناسبت اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) بهترین فرصت را به وجود آورده تا برای تسلای دل به پابوس آن حضرت برویم. اگر شما هم نگرانی‌هایی همچون شلوغی و پیدا کردن محل اقامت مناسب در این دوران را دارید، با ما همراه شوید تا با نکات مفیدی درباره رزرو هتل در مشهد در ماه صفر آشنا شده و بتوانید به سادگی هتل مورد نظر خود را در این ایام رزرو کنید.

برنامه سفر خود را به مشهد بچینید

اگر قصد زیارت بارگاه امام رضا (ع) را در مناسبت‌های پیش رو دارید، باید از الان به فکر رزرو هتل مشهد باشید. برای این منظور ابتدا باید هتل‌های مورد نظر خود را مشخص کنید. زیرا در این ایام زائران آن حضرت از سراسر دنیا به مشهد می‌آیند تا در کنار بارگاه رضوی باشند. خیلی سخت نگیرید، من پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ریزی برای سفر را با فکر کردن به فاصله هتل مورد نظرتان تا حرم شروع کنید. اگر شخص سالخورده‌ای همراهتان است که باید ساعاتی را در روز استراحت کند، شاید بهتر است هتل‌تان کمی دورتر از حرم باشد. اما اگر دوست دارید اغلب ساعات روز را در حرم بگذرانید، سراغ هتل‌های نزدیک حرم مانند هتل مدینه الرضا مشهد بروید.

هتل‌های مشهد را بررسی کنید

هنگام آماده کردن مقدمات سفر باید به دو پرسش پاسخ دهید، انتظارتان از هتلی که در مشهد رزرو خواهید کرد چیست؟ قصد دارید چقدر هزینه کنید؟ بعد از آنکه پاسخ این سؤال‌ها برایتان روشن شد و البته تکلیفتان با فاصله هتل تا حرم هم مشخص شد، باید دنبال هتل مورد نظرتان بگردید. از آنجایی که هتل‌های زیادی در مشهد از مسافران پذیرایی می‌کنند، پیدا کردن هتل مناسب که مطابق انتظارات شما باشد در بین این همه اقامتگاه کار چندان راحتی نخواهد بود. این روزها هتل‌های مشهد خدمات گوناگونی دارند، از هتل‌های معمولی که فقط شامل یک اتاق با تخت هستند، تا هتل‌هایی که تمام امکانات رفاهی، تمام وعده‌های غذایی و حتی جابجایی شما را در مشهد به عهده می‌گیرند.

تنوع را هنگام رزرو هتل مشهد در نظر بگیرید

واقعاً تنوع هتل در مشهد بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. هتل‌های کوچک و معمولی مخصوص کسانی که فقط می‌خواهند برای خواب شب به هتل بروند. هتل آپارتمان‌های ارزان با قیمت متوسط و البته انواع لوکس آن، که تمامشان برای اینکه حس کنید در خانه‌ی خودتان هستید عالی‌اند. اتاق‌خواب و اتاق نشیمن، آشپزخانه با امکانات کافی برای پخت‌وپز و خلاصه یک خانه‌ی تمام عیار. هتل‌های سنتی، و هتل‌های ییلاقی و ویلایی مشهد نیز طرفداران خاص خود را دارند. اما شاید یکی از جذاب‌ترین موضوعات، هتل‌های لوکس مشهد باشند. هتل‌هایی که در کنار تمام امکانات اقامتی، امکانات رفاهی همچون استخر سرپوشیده و جکوزی، خدمات پزشکی، غذاهای متنوع و بین‌المللی و از همه مهم‌تر ترنسفر شهری را نیز فراهم کرده‌اند. برای نمونه می‌توانید هتل سی نور مشهد را بررسی کنید.

احتمالاً تا اینجای کار کمی دیدتان نسبت به امکانات اقامتی مشهد تغییر کرده است. البته اطلاعات بسیار بیشتری نیز وجود دارند. مثل فاصله تا اماکن زیارتی و دیدنی شهر، مراکز خرید، امکانات هر اتاق، قیمت هر اتاق و... . به شما پیشنهاد می‌کنم، بعد از تعیین بودجه، چند هتل مناسب از صفحه هتل‌های مشهد مانند هتل تارا مشهد را انتخاب کنید و بعد از مطالعه این اطلاعات جزئی اما مهم و مقایسه گزینه‌هایتان، بهترین مورد را انتخاب کنید.

مراسم مختلف مشهد در ماه صفر

حالا که هتل رزرو کرده‌اید می‌توانید با خیال راحت به مشهد سفر کنید. اما شاید دوست داشته باشید دقیق‌تر بدانید، در مناسبت‌های ماه صفر در مشهد چه خبر است؟

روضه‌خوانی

در ماه صفر و مخصوصاً در دو هفته‌ی انتهایی، روزی سه نوبت روضه‌خوانی در حرم برگزار می‌شود. صبح‌ها بعد از نماز صبح، عصرها تا نزدیک غروب، و شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا.

پیاده‌روی عاشقان امام رضا (ع)

در روزهای پایانی صفر، عاشقان امام رضا (ع) که از مدتی قبل و از دور و نزدیک با پای پیاده به سمت بارگاه آن حضرت راه افتاده‌اند به این شهر می‌رسند. مردم روستاهای نزدیک و مردم شهر مشهد هم به این جمعیت می‌پیوندند و هم‌زمان با آن‌ها وارد حرم می‌شوند تا درنهایت مراسم عزاداری امام رضا (ع) هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

خطبه خوانی

با نزدیک شدن به غروب آفتاب در شب شهادت امام رضا(ع)، خادمان حرم با در دست گرفتن شمع‌های روشن در لاله‌های طلایی، رضا رضا گویان، از ساختمان دارالتولیه تا صحن انقلاب پیاده‌روی می‌کنند. سپس در این صحن در صفوف مرتب می‌نشینند و به عزاداری می‌پردازند. کمی بعد، قاریان و حافظان قرآن و مداحان اهل‌بیت از پیش روی خادمان وارد صحن می‌شوند و خطبه شهادت امام رضا (ع) را می‌خوانند.

عزاداری زنان نوغان

زنان محله نوغان مشهد طبق آئینی که بیش از 1200 سال قدمت دارد، عزاداری خاص خود را از صبح روز شهادت آغاز می‌کنند. این مراسم با رسیدن به حرم مطهر امام رضا (ع) پایان می‌یابد. این سنت تاریخی از روز به شهادت رسیدن امام رضا (ع) آغاز شد. در آن روز، زنان محله نوغان مهریه‌هایشان را به شوهرانشان بخشیدند و برای تشییع پیکر مطهر علی بن موسی‌الرضا از خانه‌ها بیرون رفتند. نقش این زنان در تشییع و دفن امام رضا (ع) از همان سال تبدیل به یکی از سنت‌های عزاداری این شهر شده است؛ سنتی که تا به امروز ادامه یافته است.

نذرهای مشهدی در ماه صفر

خانه‌های بسیاری از مشهدی‌ها در این ایام پذیرای زائران و هیئت‌های عزاداری مختلف است. دیگچه و شله‌زرد از مهم‌ترین نذورات مشهدی‌ها در این ایام است؛ خاص‌ترین غذای نذری که می‌توانید در این ایام در مشهد بخورید، شله مشهدی معروف است؛ یک غذای سنتی و محلی مشهد.

رزرو هتل مشهد در ماه صفر با بیشترین تخفیف در جااینجاس

اگر به دنبال رزرو هتل مشهد در ماه صفر هستید جااینجاس می‌تواند شما را در این مسیر همراهی کند. کافی است عبارت رزرو هتل مشهد در جااینجاس را جست و جو کرده و به لیست تمام هتل‌های مشهد دسترسی پیدا کنید. هم‌چنین با ورود به صفحه هر هتل می‌توانید مشخصات و امکانات آن از آدرس، تصاویر، فاصله از نقاط مهم گردشگری گرفته تا قوانین هتل و نظر مسافرین قبلی را بررسی کنید. فرآیند رزرو نیز به صورت کاملا آنلاین و به سادگی انجام خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به www.jainjas.com/mashhad مراجعه کنید.

413276