اشتغال در کشور نیازمند حرکتی همچون دفاع مقدس می‌باشد

اشتغال در کشور نیازمند حرکتی همچون دفاع مقدس می‌باشد، مردان و زنانی پاک باخته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که می توانند از طریق " قرارگاه مرکزی اشتغال کشور " و با اختصاص کد ملی اشتغال، اژدهای بیکاری را به زانو درآورند.
تصویر اشتغال در کشور نیازمند حرکتی همچون دفاع مقدس می‌باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احمد نبوی، دبیرکل حزب همت در یادداشتی نوشت: دهها سال است که دستگاه‌های مختلف از زیر بار مسئولیت اشتغال کشور فرار می‌کنند و این پاشنه آشیل مهم را بدون ترمیم و حفاظت رها کرده اند چون به خوبی می‌دانند که پذیرش این مسئولیت به معنی پاسخگویی به میلیونها بیکار در کشور است و برای اینکه پاسخگو نباشند صورت مسئله را پاک کرده و بیشتر علاقه مند به مصاحبه های تلویزیونی و معرفی خود بوده اند تا یک کار جهادی سخت و سنگین پر مسئولیت .

اما بالاخره وظیفه اشتغال میلیونها بیکار در کشور با کدام نهاد یا دستگاه دولتی است؟

ترس از قبول مسئولیت و فرار از پاسخگویی، بزرگترین آسیب در رشد افسار گسیخته بیکاری در کشور بوده است و به همین دلیل است که هر روزه رشد آمار بیکاری را بطرز نگران کننده ای از مراکز آمار کشور می‌ شنویم.

بنظر نگارنده این مسئولیت بعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد بشرط آنکه کلیه ابزار مورد نیاز و بودجه های مرتبط و صندوقهای مختلف سرمایه گذاری در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار در بخش اشتغال در قالب یک قرارگاه واحد به نام " قرارگاه مرکزی اشتغال کشور " با مسئولیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حضور وزرای اقتصاد و دارایی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تاسیس گردیده و سامانه ای یکپارچه برای ایجاد کد ملی اشتغال برای هر ایرانی راه اندازی گردد و تا زمانیکه یک ایرانی دارای کد ملی اشتغال نگردیده است از مالیات در همه عرصه ها معاف و دولت مکلف به پرداخت یارانه اشتغال به وی باشد، در این سامانه برادر و داماد و خویش و قوم مسئولین هیچ ترجیحی بر افراد دیگر ندارند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی این قرارگاه و ایجاد کد ملی اشتغال و با تمام ابزارهایی که دولت در اختیارش قرار خواهد داد می‌تواند حداکثر طی سه سال و تنها با ظرفیت‌های موجود، بیکاری را تا ۵۰ درصد کاهش داده و تشویق به کار مورد نیاز توسعه کشور بصورت، تعاونی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و.... بدون نگاه به کار دولتی، که حتی به نوعی دولت را از زیر بار سنگین اشتغال کاذب ( آب باریکه، اصطلاح خانواده های ایرانی) خارج نماید.

وجود مشوق های ارزشمند اشتغال از جمله معافیت های مالیاتی و تشویق های بیمه ای و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در سامانه ملی اشتغال برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای نوین یکی از راهکارهای مناسب برای سمت و سو بخشی به جریان اشتغال کشور خواهد بود خصوصا که تمامی این مشوق‌های اعلامی تحت فرماندهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و پراکندگی قدرت و فرار از مسئولیت در این قرارگاه بی معنی خواهد بود.

برای مثال، یک کارآفرین یا یک مدیر بنگاه صنعتی یا اقتصادی با اعلام نیاز برای اشتغال یکصد نیروی انسانی در مجموعه خود و حضور در سامانه ملی اشتغال، همزمان هم تسهیلات خود را دریافت نموده و هم فرم‌های تخفیف مالیاتی و بیمه ای را خود را به ثبت می‌رساند و هم نیروی انسانی متخصص خود را انتخاب می‌کند و دیگر نیازی به ماه‌ها دوندگی و استرس و ضعف قانون و رشوه و .....را ندارد.

نمونه کارآ و توانای کد ملی اشتغال سالهاست که در کشور چین در حال اجراست.

متاسفانه سال‌های گذشته دهها سامانه مختلف برای ایجاد اشتغال شکل گرفته است که تنها هزینه های میلیاردی و افتتاح های پر سر و صدا به‌ همراه داشته است، چون واقعا اصل قبول مسئولیت اشتغال کشور را هیچ وزارتخانه و دستگاهی نمی پذیرفته است که بتواند سامانه مورد نظر را قبول مسئولیت نماید.

بزودی ششمین آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی کشور و با حضور میلیونها شرکت کننده و با پرداخت ۲۰۰ هزار تومان برای هر نفر، برگزار خواهد شد که درآمدی چند صد میلیارد تومانی برای برگزار کنندگان در پی دارد، اما ضمانت استخدام کجاست؟ صداقت آزمون و قبول شرکت‌های مستخدم را چه کسی تضمین می نماید؟

مردم مستاصل از بیکاری با پرداخت هزینه وارد این آزمون می‌شوند بدون اینکه بدانند سرنوشت ۵ دوره آزمون قبلی چه بوده است، عده ای مسئولین دولتی و خصوصی در یک گعده رفاقتی بدنبال کسب درآمدی هستند که البته در مصاحبه های مختلف اعلام می‌کنند که دارای هیچ مسئولیتی برای اشتغال کشور نیستند.

اشتغال در کشور نیازمند حرکتی همچون دفاع مقدس می‌باشد، مردان و زنانی پاک باخته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که می توانند از طریق " قرارگاه مرکزی اشتغال کشور " و با اختصاص کد ملی اشتغال، اژدهای بیکاری را به زانو درآورند.

حزب همدلی مردم تحول خواه می‌تواند اینکار را در قالب یک طرح جهادی بصورت حرفه ای در اختیار دولت قرار دهد.

انشاءالله

412384