تاکنون گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد فولاد مبارکه نهایی نشده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:هنوز گزارش تحقیق و تفحصی در مورد فولاد مبارکه تدوین و نهایی نشده و یاحداقل به هیئت رئیسه مجلس اعلام نشده تا به قوه قضاییه ارسال شود.
تصویر تاکنون گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد فولاد مبارکه نهایی نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، القاصی در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس در مورد فولاد مبارکه گفت: روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، رئیس دستگاه قضا در خصوص اخباری که پیرامون گزارش‌های مفاسد رخ داده در فولاد مبارکه مطرح شده بود، دستوری صادر کرد تا موضوع به‌طور دقیق، جامع، سریع و در چارچوب قوانین پیگیری شود و شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در دادسرا و دادگستری تهران تعیین شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: صبح امروز با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به‌صورت تلفنی در خصوص اینکه آیا در مورد فولاد مبارکه گزارش تحقیق و تفحص تنظیم و نهایی شده، تماس حاصل شد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و کارشناس مربوطه اعلام داشتند که همچنان در خصوص فولاد مبارکه گزارش نهایی تنظیم و تدوین نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های به‌عمل آمده از رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بنای این کمیسیون بر این است تا در صورت نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص، این گزارش را به هیات رئیسه ارجاع دهند و سپس عندالزوم از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه ارسال شود.

القاصی تصریح کرد: آخرین پیگیری‌ها از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حاکی از این است که هنوز گزارش تحقیق و تفحصی در مورد فولاد مبارکه تدوین و نهایی نشده و یا حداقل به هیئت رئیسه مجلس اعلام نشده تا به قوه قضاییه ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در تماس با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید شد تا اگر چنانچه گزارشی در خصوص فولاد مبارکه تدوین و نهایی شد و این گزارش ضرورت رسیدگی در دستگاه قضایی را داشت، به قوه قضاییه اعلام شود تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: همچنین مقرر شد تا در صورت نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص و ضرورت رسیدگی در دستگاه قضا، این گزارش مستقیما به دادگستری کل استان تهران ارجاع شود تا پیگیری‌های قضایی لازم انجام شود.

412372