دوربینم را فروختم، زن گرفتم!

گفت و گو با اصغر نقی‌زاده بازیگر سینما و تلویزیون را بخوانید.

تصویر دوربینم را فروختم، زن گرفتم!

به گزارش سایت خبری پرسون، اصغر نقی‌زاده مهمان شب گذشته برنامه تلویزیونی «شب فیروزه‌ای» بود که از شبکه 5 سیما روی آنتن رفت.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه 4 بار مبتلا به کرونا شده است، گفت: جالب است که هر 4 بار هم در خانه بودم که مبتلا شدم.

وی ضمن تقدیر از کادر درمان گفت: می‌خواهم از همه کادر درمان تشکر کنم. سال 1359 که جنگ آغاز شد، عده‌ای برای جنگ با دشمن رفتند و تعدادی شهید شدند. حال می‌خواهم به سال 1398 برگردم؛ در آن روزهایی که کرونا آمد همه ما به خانه‌هایمان پناه بردیم، اما همه اعضای سیستم بهداشتی کشورمان تبدیل به همان رزمنده‌های زمان جنگ شدند. از دکتر و پرستار گرفته تا مسئول داروخانه و آزمایشگاه. بسیاری از آنان، جانشان را نیز در راه دادند. به خاطر همه زحمات‌شان، از همه آنان تشکر می‌کنم.

او با اشاره به نقش‌آفرینی در سریال جدید مسعود ده‌نمکی گفت: اخیرا در سریال آقای ده‌نمکی بازی کردم و نقشم رئیس یک آرامستان بود که مجبور بودم لباسی شبیه به کادر درمان را بپوشم. تجربه خیلی بدی بود. من لباس شیمیایی پوشیده‌ام اما این لباس واقعا خفه‌کننده است. حال فرض کنید که عده‌ای این لباس را در گرما پوشیده‌اند و کار می‌کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرات خود از عکاسی در جنگ را تعریف کرد و گفت: من عکاس گُردان بودم، نه عکاس خبرنگار؛ یعنی زمانی که به عملیات می‌رفتیم، وظیفه من این بود که عکس بگیرم. در ابتدا یک دوربین کنون ای‌اف داشتم که در عملیات خیبر از بین رفت و سپس یک دوربین اف 1 خریدم. البته بعد از اینکه از جبهه برگشتم، آن دوربین را به قیمت 12 هزار تومان فروختم و زن گرفتم! باید اشاره کنم که در خط مقدم فقط نمی‌شد که عکس بگیریم، بلکه کارهای دیگر هم باید انجام می‌دادیم؛ باید مجروح جابه‌جا می‌کردیم، تیراندازی می‌کردیم و ... نمونه این موضوع را در زمان کرونا هم دیدم. آن پرستار یا پزشک نمی‌گفت که ساعت کاری من تمام شده و باید بروم، پرستاری بود که 30-40 روز بچه‌اش را ندیده بود.

نقی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مستند پرتره‌ای که از او ساخته شده است، گفت: مستند «اصغر آقا آکتور سینما» به کارگردانی پسرم محسن نقی‌زاده ساخته شده است. سال 1398 آن را آغاز کردیم که البته به کرونا خوردیم و کمی طولانی‌تری شد، اما سال 1399 فیلمبرداری آن به اتمام رسید. مالک این فیلم شبکه مستند و مرکز مستند حوزه هنری بودند. این فیلم، در نهایت از شبکه مستند و شبکه‌های مختلف دیگر پخش شد.

«اصغر آقا آکتور سینما» داستان زندگی من است، اما عمده تمرکز آن به بخش سینمایی زندگی من اختصاص دارد و تا سال 1381 که همزمان با ساخت فیلم سینمایی «گاهی به آسمان نگاه کن» کمال تبریزی است را روایت کرده است.

در بخش دیگری از این برنامه سعید خوانساری خواننده گفت: نزدیک به 45 سال است که ماه محرم را برای عزاداری امام حسین علیه السلام اختصاص داده‌ام. معمولا یکی دو ماه قبل از محرم، دوستان زیادی از شهرستان‌های مختلف یا سفارت‌های ایران در خارج از کشور زنگ می‌زنند که برایشان بخوانم. چند سالی هم به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر بودم و برای ایرانیان ساکن در آنجا مداحی کردم، اما امسال نیت کردم که به زادگاه خودم یعنی لرستان بروم.

«شب فیروزه‌ای» به تهیه‌کنندگی غلامرضا حیدری از دوشنبه تا جمعه ساعت 21 از شبکه پنج پخش می‌شود. اجرای سری جدید این برنامه به سید مرتضی حسینی سپرده شده است.

412308