آخرین خبرها از ساماندهی سهمیه‌های کنکور 1402

قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی سهمیه های کنکور 1402 توضیح داد.
تصویر آخرین خبرها از ساماندهی سهمیه‌های کنکور 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، سید فرهنگ فصیحی با اشاره به ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: زمان ابلاغ مصوبه ساماندهی سهمیه‌های کنکور تیرماه بوده است و ستاد نقشه جامع علمی کشور ۶ ماه فرصت دارد بر روی آن کار کند، اکنون هم در مراحل کارشناسی است و اعضای ستاد در حال فعالیت در خصوص مصوبه مذکور هستند تا در مهلت اعلام شده آن را جمع بندی کرده و برای سال آینده اگر اصلاحاتی نیاز باشد اعمال کنند.

وی در خصوص همکاری با مجلس شورای اسلامی در ساماندهی سهمیه‌های کنکور با توجه به این موضوع که برخی از سهمیه‌ها توسط مجلس تعیین شده است، ادامه داد: بناست که ساماندهی سهمیه‌ها در تعامل با مجلس صورت گیرد. برخی از سهمیه‌ها که مصوب مجلس شورای اسلامی بوده، قانون دارد و بدون هماهنگی با مجلس نمی‌توان در آن دست برد و حتماً شورا و مجلس با هماهنگی هم این موضوع را پیش خواهند برد.

قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا ساماندهی سهمیه در کنکور سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد افزود: براساس قانون باید در کنکور ۱۴۰۲ لحاظ شود و ظرف ۶ ماه تعیین تکلیف شود و من فکر می‌کنم که حداقل شورا در مورد بخشی از سهمیه‌ها که خود وضع کرده، تصحیحاتی را اعلام خواهد کرد و در بخش تعاملی با مجلس هم بستگی به رغبت و تعامل مجلس دارد.

پیش از این منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز درباره ساماندهی سهمیه‌های کنکور عنوان کرده بود: شورا در حال تهیه سیاست‌های مربوط به سهمیه‌های کنکور است و رؤسای سه قوه از ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور درخواست کرده‌اند، سیاست‌های مربوط به سهمیه‌ها را ارائه دهیم. برنامه ما این است که مصوباتی که مربوط به مجلس شورای اسلامی بوده با همکاری نمایندگان مجلس و توسط خود آنها اصلاح شود.

کبگانیان یادآور شده بود: کار کارشناسی درباره سهمیه‌های کنکور در حال تمام شدن است همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد نقشه جامع علمی کشور ابلاغ کرده‌اند، ظرف مدت ۶ ماه، سیاست‌های مربوط به سهمیه‌ها را اعلام کنند تا در صحن شورا بررسی و نهایی و ابلاغ شود. در حال حاضر حدود ۲۷ سهمیه وجود دارد که درصد زیادی از این سهمیه‌ها باید حذف شده، درصدی اصلاح شده و درصدی هم باید تغییر کند.

منبع: مهر

412140