مشاوره کنکور (رازهایی که مشاوران کنکور نمی گویند!)

مسیر موفقیت در کنکور یک مسیر پر فراز و نشیب است و مسلما تنها قدم گذاشتن در این مسیر شرایط را سخت‌تر می‌کند.
تصویر مشاوره کنکور (رازهایی که مشاوران کنکور نمی گویند!)

به گزارش سایت خبری پرسون، حال از آنجایی که فرصت برای خطا و آزمون وجود ندارد، توصیه می‌شود داوطلبان زیرنظر مشاور کنکور برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند. البته در جلسات مشاوره کنکور علاوه‌بر برنامه‌ریزی مطالعاتی دروس به موارد دیگر نیز پرداخته می‌شود. حال در ادامه همراه ما باشید تا با وظایف و ویژگی‌های بهترین مشاور کنکور آشنا شوید و در نهایت بهترین تصمیم‌گیری را در این زمینه داشته باشید.

اهمیت شرکت در جلسات مشاوره کنکور

اولین سوالی که معمولا برای داوطلبان کنکور پیش می‌آید، این است که آیا شرکت در جلسات مشاوره کنکور ضروری است و اهمیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دانش‌آموزان برای موفقیت در مسیر این آزمون باید یکسری نکات و موضوعات را بدانند که از مهم‌ترین این موضوعات می‌توان به منابع مطالعاتی، تکنیک‌های افزایش تمرکز، تکنیک‌های کنترل زمان، راه‌های کاهش استرس و ... اشاره کرد.

مسلما کسب اطلاعات در رابطه با این موضوعات سخت است و هیچ تضمینی وجود ندارد که دانش‌آموز بهترین اطلاعات را در این زمینه‌ها به‌دست آورد. در چنین موقعیتی است که اهمیت وجود مشاور کنکور مشخص می‌شود و طبق نتایج و آمار رتبه‌های برتر نیز با کمک یک مشاور توانسته‌اند در این مسیر به موفقیت برسند.

ویژگی‌های مشاور کنکور چیست و چه وظایفی دارد؟

امروزه تعداد مشاوران کنکور از آنچه فکر کنید بیشتر است و همین موضوع باعث شده که انتخاب بهترین مشاور کنکور سخت شود. حال با توجه به اهمیتی که این آزمون در زندگی دانش‌آموزان دارد شما باید بهترین مشاور کنکور را انتخاب کنید. حال احتمالا برایتان سوال پیش آید که یک مشاور خوب چه ویژگی و خصوصیاتی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دلسوز و مهربان

اولین ویژگی که می‌توان برای مشاور کنکور درنظر گرفت، دلسوز و مهربان بودن است. این ویژگی در رابطه بین دانش‌آموز و مشاور تاثیر دارد، به‌طوری‌که اگر مشاور برخورد سرد و خشک داشته باشد، پس از مدتی تمایل داوطلب به دریافت مشاوره از بین خواهد رفت.

پی بردن به ضعف‌های درسی داوطلب

بهترین مشاور کنکور شخصی است که بتواند در مدت‌زمانی کوتاه نقاط ضعف درسی دانش‌آموز را شناسایی کند و سپس با راهکارهایی که بلد است این نقاط ضعف را رفع کند. دقت داشته باشید که زمان در سال کنکور حرف اول را می‌زند، بنابراین مشاوری که نتواند در یک الی دو جلسه تشخیص لازم را بدهد، در ادامه راه نیز نمی‌تواند به شما کمک کند.

انجام پیگیری مرتب

جلسات مشاوره کنکور باید در فاصله زمانی‌های مشخص برگزار شوند و مشاور باید در تمام جلسات وضعیت مطالعه و آزمون‏ها را بررسی کند. انجام پیگیری‌های مرتب توسط مشاور، انگیزه درس خواندن را در دانش‌آموز افزایش می‌دهد و کمک می‌کند که فرد به رشته و دانشگاه موردعلاقه خود برسد.

رتبه برتر بودن

مشاور کنکوری که انتخاب می‌کنید باید خود رتبه خوبی در کنکور کسب کرده باشد تا بتواند در ادامه تجربیات و اطلاعاتی که دارد را در اختیار شما قرار دهد. مشاوری که توانسته رتبه خوبی کسب کند، قطعا توانایی راهنمایی شما در زمینه‌هایی چون نحوه تست زدن، برنامه‌ریزی و ... را نیز دارد.

مهم‌ترین وظایف مشاور کنکور

تابه‏اینجا برخی از ویژگی‌های یک مشاور کنکور را موردبررسی قرار دادیم، اما در این بخش به بررسی مهم‌ترین وظایفی که یک مشاور دارد می‏پردازیم:

معرفی بهترین منابع کنکور

اولین آیتمی که در مشاوره کنکور باید به آن پرداخته شود، منابع کنکور است. مسلما هر رشته تحصیلی (تجربی، انسانی، ریاضی) منابع مخصوص به خودش را دارد و شما باید بدانید که هر درس در هر رشته چه منبع مناسبی دارد.

در رابطه با انتخاب منابع کنکور دو سوال رایج وجود دارد که معمولا داوطلبان از مشاور کنکور می‌پرسند؛ اولین سوال این است که کدام انتشارات خوب است؟ این سوال نشان می‌دهد شخص تصمیم دارد تمام منابع را از یک انتشارات بگیرد. برای مثال تمام منابع درسی را از انتشارات گاج تهیه کند!

باید گفت که طرح چنین سوالی اشتباه است، چراکه تمام کتاب‌های کمک درسی یک انتشارات کیفیت مشابهی ندارند و نمی‌توان تمام منابع را برای مثال از گاج تهیه کرد. حال مشاور کنکور با توجه به تجربه و مهارتی که دارد، منابع مختلف از انتشارات گوناگون را بررسی می‌کند و به هر داوطلب با توجه به سطحی که دارد کتاب مناسبی را پیشنهاد می‌دهد.

سوال دوم این است که کدام کتاب خوبه؟ زمانی‌که یک داوطلب چنین سوالی را مطرح می‌کند، انتظار دارد که مشاور کنکور نام یک کتاب را بگوید. امکان چنین کاری نیز وجود ندارد، زیرا نمی‌توان گفت یک کتاب برای تمام داوطلبان مناسب است؛ بنابراین بهترین کتاب کمک درسی برای هر فرد متفاوت خواهد بود و مشاور باید با توجه به سطح آموزشی دانش‌آموز این معرفی را انجام دهد.

بررسی ضرایب کنکور

در جلسات مشاوره کنکور باید ضرایب درس‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرند. در کنکورهای اخیر دیگر بحث زیرگروه مطرح نیست، اما با این حال باید بدانید که تمام درس‌ها به یک اندازه مهم نیستند و شما باید با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید دروس را اولویت‌بندی کنید. حال کاری که بهترین مشاور کنکور انجام می‌دهد این است که ضرایب دروس هر رشته را مشخص می‌کند و براساس این ضرایب بهترین برنامه مطالعاتی را ارائه می‌دهد.

معرفی بودجه‌بندی کنکور

از دیگر مواردی که باید در جلسه مشاوره کنکور به آن پرداخت، می‌توان به معرفی بودجه‌بندی کنکور اشاره کرد. در بودجه‌بندی کنکور مشخص می‌شود که از هرمبحث چه تعداد تست می‌آید، اما باید گفت که این موضوع نباید باعث شود که شما سرخود برخی از مباحث را حذف کنید. مشاور کنکور با توجه به تجربه‌ای که دارد، بهترین برنامه‌ریزی را برای شما انجام می‌دهد؛ به‌طوری‌که بدون نیاز به حذف هرمبحثی، بتوانید تمام مباحث را مطالعه کنید و تست‌های مربوط به آن را پاسخ دهید.

هزینه مشاوره کنکور

بعد از انتخاب بهترین مشاور کنکور، موضوع هزینه و قیمت خدمات مطرح می‌شود. در رابطه با این موضوع نمی‌توان قیمت و هزینه مشخصی را اعلام کرد، زیرا در تعیین هزینه‌های مشاوره کنکور فاکتورهای مختلفی تاثیر دارند. برای مثال اگر مشاوره به‌صورت حضوری انجام شود هزینه‌ی جدایی نسبت به مشاوره آنلاین دارد یا ساعت جلسات همگی می‌توانند در هزینه مشاوره کنکور تاثیر داشته باشند.

جمع‌بندی

انتخاب مشاور کنکور یک انتخاب مهم و حساس است، به‌طوری‌که می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. از همین رو ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین مواردی که در جلسات مشاوره کنکور مطرح می‌شوند پرداختیم و ویژگی‌های بهترین مشاور کنکور را نیز گفتیم. بنابراین اکنون شما می‌توانید با اطلاعاتی که دارید بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره کنکور میتوانید به وب سایت گروه مشاوره ای رابین به به نشانی https://rabinedu.com مراجعه کنید.

483703

نظرات شما ( 1 نظر )

علی اسدی |
چهارشنبه 13 اردیبهشت 140215:40
خیلی جامع و مفید بود ممنون از شما