قرار نیست اختلالی در اینترنت وفضای مجازی ایجاد شود

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: قرار نیست هیچ اختلالی در فضای مجازی و اینترنت ایجاد شود و چنین تصمیمی هرگز مطرح نبوده است.
تصویر قرار نیست اختلالی در اینترنت وفضای مجازی ایجاد شود

به گزارش سایت خبری پرسون، قاسم خالدی عصر شنبه در جلسه شورای فضای مجازی استان مازندران با اشاره به اینکه امروز در جنگ سایبری قرار داریم، گفت: جنگ تمام عیار سایبری علیه کشور وجود دارد و در این راستا باید به امنیت فضای مجازی توجه کنیم.

وی با اظهار اینکه طرح تسهیم درآمد در حال تکمیل است، افزود: این طرح به زودی به صحن شورای فضای مجازی آورده می‌شود و در این طرح، اپراتورها سهم سکوها و آنها سهم تولیدکنندگان محتوا را باید پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تسهیم درآمد برای تولید محتوا ایجاد انگیزه می‌شود و سبب ایجاد اکوسیستم اقتصادی در فضای مجازی خواهد شد.

معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور یادآور شد: یک ظرفیتی در حوزه فضای رسانه‌های خبری وجود دارد و مازندران در این حوزه رتبه پنجم را داراست و این مسئله می‌تواند برای استان موفقیت مهمی را ایجاد کند.

خالدی به حوزه امنیت در فضای مجازی اشاره و اضافه کرد: قرار نیست در کشور و شورای عالی فضای مجازی قرار نیست اختلالی در اینترنت و فضای مجازی ایجاد شود هرچند پهنای باند کشور در حال پرشدن است.

وی افزود: توسعه پهنای باند چندین سال متوقف بود و در حوزه اپراتورها توسعه زیرساختی نداشتیم و شورای عالی فضای مجازی کمک می‌کند تا این توسعه رخ دهد ولی در بالاترین سطح کشور هیچ تصمیمی درباره اختلال در اپراتورها و پلتفورم ها گرفته نشد و چنین موضوعی در دستور کار نیست.

411617