تارتار: تمیروف؟ خط حمله‌مان تکمیل است

سرمربی ذوب‌آهن می‌گوید نمی‌توانند در لیگ برتر مدعی باشند اما برای تیم‌های مدعی حریف سرسختی خواهند بود.

تصویر تارتار: تمیروف؟ خط حمله‌مان تکمیل است

به گزارش سایت خبری پرسون، تراکتور و ذوب آهن فردا (جمعه) در چارچوب هفته دوم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. مهدی تارتار، سرمربی ذوب آهن در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: امسال بازی آسان نداریم و همه تیم‌ها به خوبی تجهیز شده‌اند و مربیان خوبی به خدمت گرفته‌اند. فردا با تیم بزرگ و ریشه‌دار تراکتور بازی داریم. هر دو تیم از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران هستند. امیدوارم بازی زیبایی باشد. خیلی دوست داشتیم هواداران در ورزشگاه باشند اما مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود و هرچه سریع‌تر تماشاگران به ورزشگاه بیایند و جذابیت بیشتر شود.

او افزود: امیدوارم با تمرکز بالا تراکتور را شکست دهیم. ما فقط برای سه امتیاز بازی می‌کنیم. من از روزی که مربی شدم به بازیکنانم گفتم که سه مساوی ارزش یک برد را دارد، پس بهتر است برای بردن بازی کنیم. اگر یک بازی هم شکست بخوریم می‌توانیم با پیروزی جبران کنیم. امیدوارم در بازی فردا هر تیمی که مستحق پیروزی است، برنده بازی شود.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به این سوال که آیا نبودن تماشاگر در بازی فردا به تیمش کمک می‌کند، گفت: برای تیم‌هایی که تازه به لیگ برتر می‌آیند یا تیم‌هایی که بازیکنان جوانی دارند، تاثیرگذار است اما ذوب‌آهن تیم ریشه دار و بزرگی است و در فینال آسیا بازی کرده است. پس می‌تواند مقابل تماشاگران بازی کند. فکر نمی‌کنم در بازی فردا روی بازی ما تاثیرگذار باشد. ما برای بردن بازی می‌کنیم چرا که در بازی هفته قبل هم با اتفاقاتی که افتاد نتوانستیم به پیروزی برسیم. ولی مساوی بهتر از باخت است. ما سعی می‌کنیم که دست پر از تبریز برویم.

تارتار در ادامه درباره پیش‌بینی‌اش از لیگ بیست و دوم گفت: واقعا کار سختی داریم. امسال تیم‌ها خوب تجهیز شده‌اند و سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند. به تیم‌های مدعی سال گذشته، تراکتور هم اضافه شده است. باید از زنوزی تقدیر کرد. او از جیب شخصی‌اش برای هواداران پرشور تراکتور هزینه می‌کند. او کار بزرگی انجام می‌دهد و با تیم‌های دولتی رقابت می‌کند. کار ما سخت‌تر شده است. ما تیم خوبی هستیم و بازیکنان‌مان هم این را می‌دانند. بازیکنان ما برای این که بزرگ شوند باید با بزرگ‌ها رقابت کنند. ما می‌خواهیم با تمام توان‌مان بجنگیم تا راهمان هموار شود. ما می‌خواهیم ضمن دفاع از جایگاه سال گذشته‌مان، نیم‌نگاهی به جایگاه بهتر داشته باشیم.

او درباره حضور مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ برتر بیان کرد: من همیشه گفته‌ام که اگر یک مربی با کارنامه مثل مربیانی که به فوتبالمان اضافه شده اند یا بازیکنی که در تیم‌های بزرگ بازی کرده، به فوتبال ما اضافه شوند، می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند. من با این که مربی جوانی نیستم اما به دنبال الگو برداری از مربیان خارجی هستم. قطعا گذر زمان به ما کمک می‌کند که از مربیان خارجی یاد بگیریم. بازیکنان جوان هم می‌توانند از بازیکنان با کارنامه‌ یاد بگیرند.

سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال بازی‌سازی از دفاع هستند، توضیح داد: این سوال، سوالی است که باید فردا در زمین پیاده کنیم. بازی‌سازی از خط دفاع باتوجه به پرس حریف شکل می‌گیرد. اگر تیم حریف خوب پرس کند مجبوریم تاکتیک دیگری داشته باشیم اما اگر پرس ضعیف باشد، می‌توانیم از عقب بازی‌سازی کنیم.

تارتار درباره احتمال جذب تمیروف از پرسپولیس اظهار کرد: ما در حال حاضر در خط حمله تکمیل هستیم و نیازی به بازیکن نداریم.

تارتار درباره رسیدن به تیم ایده‌آلش بیان کرد: من سال دومم است که در ذوب‌آهن هستم. تقریبا 90 درصد از تیم‌مان را حفظ کردیم اما بودجه لازم برای رقابت با تیم‌های مدعی را نداریم. ما فقط می‌توانیم حریف سرسختی باشیم و به راحتی نمی‌توانند ما را شکست دهند.

او در پایان درباره غایبان تیمش گفت: نادر محمدی محروم است و باقی نفرات حضور دارند.

411376