آخرین خبرها از تائید صلاحیت کاندیداهای کمیته ملی المپیک

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص زمان تائید صلاحیت کاندیداهای این کمیته توضیح داد.
تصویر آخرین خبرها از تائید صلاحیت کاندیداهای کمیته ملی المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، طاهره طاهریان با یادآوری اینکه ۳۱ نفر اقدام به نام نویسی برای تصدی پست‌های مختلف هیات رئیسه و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک کردند، گفت: طبق دستورالعمل اجرایی که برای انتخابات مصوب شده است، بررسی فرم‌های تکمیل شده ثبت نام و مدارک کاندیداها و تطبیق با شرایط احراز سمت‌های مختلف منطبق بر اساسنامه و دستورالعمل جزو وظایف ستاد تطبیق و بررسی روند برگزاری انتخابات بود.

وی که عضو این ستاد به حساب می‌آید، ادامه داد: ستاد فرم ثبت نام و مدارک تمام کاندیداها را پیش از ارسال به مراجع ذی صلاح مورد بررسی قرار داد. البته این کار به صورت یکباره و در یک جلسه انجام نشد بلکه در جریان نام نویسی کاندیداها به مرور جلسات ستاد تطبیق برگزار شد تا فرم نام نویسی و مدارک کاندیداهای ثبت نام شده را مورد بررسی قرار دهد. بعضاً مدارک کاندیداها ناقص بود که موضوع را اطلاع می‌دادیم تا بتوانند نسبت به تکمیل آن اقدام لازم را انجام دهند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: این بخش از مسئولیت ستاد در مورد همه کاندیداها انجام شده است. پذیرش یا رد کاندیداها جزو اختیارات ستاد نبود. این ستاد پرونده هر ۳۱ کاندیدا را به منظور بررسی و تایید صلاحیت در اختیار مراجع ذی صلاح قرار داد تا بر اساس نتایج دریافتی، نسبت به نهایی کردن فهرست کاندیداها اقدام شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز از طرف مراجع ذی صلاح هیچ پاسخی در رابطه با کاندیداها و صلاحیت آنها اعلام نشده است، در مورد زمان پیش بینی شده برای نهایی شدن این کار توضیح داد و گفت: طبق جدول تنظیم شده برای انتخابات و با توجه به برگزاری آن در تاریخ ۶ شهریورماه باید تا پایان مردادماه وضعیت صلاحیت کاندیداها نهایی شده باشد تا بر اساس آن بتوانیم اسامی کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات و خلاصه پرونده آنها را در اختیار اعضای مجمع قرار دهیم.

طاهریان تصریح کرد: تا به امروز مراجع ذی صلاح هیچ موضعی در رابطه با کاندیداها نداشته‌اند و اصلاً نتیجه و پاسخی به کمیته ملی المپیک اعلام نکرده‌اند اما قاعدتاً طی روزهای آینده این کار باید انجام شود تا طبق جدول بتوانیم به دیگر امور مربوط به انتخابات رسیدگی کنیم.

منبع: مهر

411143