استاندار کربلا: برنامه های امنیتی برای مراسم اربعین آغاز شده است

استاندار کربلا گفت: دو روز است برنامه امنیتی خود را آغاز کرده ایم و همه دستگاه های امنیتی در آماده باش هستند.
تصویر استاندار کربلا: برنامه های امنیتی برای مراسم اربعین آغاز شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، نصیف جاسم الخطابی امروز در جلسه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هر ساله میلیون ها نفر به مناسبت هایی مثل عاشورا، نیمه شعبان و عرفه و اربعین وارد کربلا می شوند، اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی و امنیتی در خدمت زائران هستند.

وی افزود: اهالی کربلا از روی محبت به زایران کربلا از آنها پذیرایی می‌کنند. آنها در طول سال پول جمع می کنند که در مراسم اربعین نذر زایران کنند. تمام استان های محل گذر زائران همین محبت را به زائران دارند.

استاندار کربلا با بیان اینکه استان کربلا تجربه خوبی در پذیرایی از زائران اربعین دارد، افزود: زیارت عاشورا که تمام شد، خود را برای مراسم اربعین آماده کردیم. دو روز است برنامه امنیتی خود را آغاز کرده ایم و همه دستگاه‌های امنیتی در آماده باش هستند. برنامه های خدماتی و برنامه های حمل و نقل زائران هم با همکاری دستگاه های مختلف آماده شده است‌.

وی با ارائه پیشنهاداتی برای بهتر برگزار کردن مراسم اربعین، گفت: برنامه های موکب ها تا بیستم ماه صفر بسته می‌شود. می‌دانیم که تعداد زائران ایران بیشتر از سایر کشورهاست پس زمانبندی مواکب باید به گونه ای باشد که اگر زائران بعد از بیستم صفر هم در عراق هستند، خدمات رسانی مواکب به آنها ادامه یابد. من این موضوع را به وزارت کشور عراق اعلام کرده‌ام.

وی در پایان گفت: ما با ستاد اربعین ایران و سفارت ایران در بغداد برای برگزاری مراسم اربعین در هماهنگی هستیم و تمام تلاش خود را برای بهتر برگزار کردن این مراسم به کار می بریم.

410969