افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت

افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری را باید یکی از مهمترین کلاف‌های پیچیده دولت سیزدهم نامید. در حالی که به میانه‌های سال ۱۴۰۱ رسیدیم، همچنان دولت در نبود وزیر کار نتوانسته حقوق بازنشستگان را در دورانی که با تورم ۴۰ درصد روبرو هستیم، تعیین تکلیف کند.
تصویر افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، اردشیر مطهری گفت: از صحبت‌های دولتمردان، ما این احساس را کردیم که اگر موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تاکنون عقب افتاده به خاطر مشکل منابع بوده است. از نظر ما، منابع قابلیت ایجاد و تحقق دارد، زیرا وضعیت کنونی ما با سال گذشته متفاوت است.

از طرفی، مدت‌هاست شاهد اعتراض بازنشستگان به این اوضاع و احوال هستیم و باید دید دولت بالاخره در روزها و هفته‌های آتی می‌تواند این گره را باز کند یا خیر؟

اردشیر مطهری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این رابطه گفت: مردم، ولی‌نعمت ما هستند. از این‌رو، چه دولت و چه مجلس باید رضایت نسبی مردم را برآورده کنند. ما در مجلس و مخصوصاً در کمیسیون اجتماعی واقعاً مصر به این هستیم که بحث حقوق بازنشستگان آن‌طور که شایسته است، جاری و ساری شود و باید بگویم مقدمات این کار هم فراهم شده است.

وی افزود: در جلسات کمیسیون اجتماعی در خصوص موضوع افزایش حقوق بازنشستگان، نمایندگان دولت و مجموعه‌های مرتبط آن‌ها هم شرکت می‌کنند و گاهی با ادله مخالفت‌هایی هم دارند، ولی ما چاره‌ای نداریم جزء اینکه واقعیت‌های زندگی بازنشستگان را ببینیم، زیرا اگر به این موضوع توجه ویژه نکنیم، تنشج‌های اجتماعی را می‌توانیم متصور شویم، همان‌طور که تاکنون هم برخی از این نارضایتی‌ها و تنش‌ها به منصه ظهور رسیده است و در این میان، دشمنان انقلاب و نظام، سوار این موج نارضایتی شده‌اند، پس ما نباید کاری کنیم که بهانه به دست ضدانقلاب بیفتد و از طرفی می‌باید مسیری را دنبال کنیم که حقوق همه افراد در صنف‌های مختلف رعایت شود. برای همین باید راهکار پیدا کنیم و اگر مشکل منابع داریم، منابع جدید ایجاد کنیم، چون نمی‌توانیم بازنشستگان که سال‌ها عمر خود را برای خدمت در این کشور صرف کرده‌اند را نادیده گرفت.

نماینده گرمسار تصریح کرد: از صحبت‌های دولتمردان، ما این احساس را کردیم که اگر این موضوع تاکنون عقب افتاده به خاطر مشکل منابع بوده است. از نظر ما، منابع قابلیت ایجاد و تحقق دارد، زیرا وضعیت کنونی ما با سال گذشته متفاوت است. سال گذشته ما حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت فروختیم و حال این فروش به حدود دو میلیون بشکه در روز رسیده است. وزیر نفت هم مستند می‌گوید ما توانستیم و می‌توانیم این ارز را دریافت کنیم. پس با این وضعیت ما می‌توانیم منابع جدیدی را برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر بگیریم ضمن اینکه اگر در این مسیر مشکلاتی هم داریم هیچ چاره‌ای نداریم جزء آنکه شفاف، مشکل را به مردم صادقانه بگوییم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با جلساتی که ما در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان داشتیم و خبر‌هایی که داریم ان‌شاا... افزایش حقوق بازنشستگان صورت خواهد گرفت، اما ترجیح بنده بر این است که زمان تقریبی آن را اعلام نکنم، چون ابتکار عمل به دست دولت است و حرفی که ما می‌زنیم شاید پیش مردم به عنوان سند تلقی شود و اگر در آن زمان معین اتفاق نیفتد باعث بی‌اعتمادی در جامعه شود. حال باید منتظر بود تا این افزایش حقوق که مطالبه به حق بازنشستگان است، رخ دهد که این اصل ماجراست.

410800