مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف کارگران شهرداری تهران:

افزایش ظرفیت پشتیبانی از زوج های جوان با خرید اقساطی کالای داخلی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف کارگران شهرداری تهران طی مصاحبه ای بیان کرد: این اتحادیه  از سال 1359 به ثبت رسیده و فعالیت خود را با 36 تعاونی شروع کرده است و در حال حاضر 12 تعاونی فعال و نیمه فعال دارد که بخش های اتحادیه شامل 5 نفر هیئت مدیره، 1 نفر علی البدل، 2 نفر بازرس و 1 نفر بازرس علی البدل است.
تصویر افزایش ظرفیت پشتیبانی از زوج های جوان با خرید اقساطی کالای داخلی

به گزارش سایت خبری پرسون، تعداد کارکنان اتحادیه از 16 نفر به 4 نفر کاهش پیدا کرده، سه نفر در امور حسابداری، یک نفر نگهبان و سرایدار مشغول به فعالیت هستند و سایر امورات مانند تامین وسائل اداری بر عهده مدیرعامل می باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف کارگران شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از فعال ترین اتحادیه های سطح شهر تهران اتحادیه تعاونی های مصرف کارگران شهرداری تهران است بیان داشت:
از ابتدای امسال نیز اتحادیه فعالیت خود را همچنان با تمام قوا ادامه داده و خدارا شکر اتحادیه نقاط ضعفی نداشته است و در حال حاضر حدودا 70 درصد از کالابرگ و کالاهای دولتی در سطح استان تهران توزیع شده است.

وی با اشاره به اشاره به سیر نزولی تامین جهیزیه از سال 1380 به بعد در تعاونی های تحت پوشش به علت عدم حمایت و کم کاری بعضی از مدیران شهرداری داشته اذعان داشت:

یکی دیگر از فعالیت های تعاونی های مستقر مصرف در 22 منطقه استان تهران و سازمان های شهرداری در شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز استان تهران توزیع لوازم خانگی و حمایت از کالای داخلی است و به دلیل اینکه اتحادیه در حوزه تامین جهیزیه عروس و داماد نیز فعال است در زمان جنگ تحمیلی با پشتیبانی دفتر جنگ شهرداری تهران و از سال 1360 تا 1380 ماهیانه بیش از 20 زوج را به صورت اقساطی تامین جهیزیه نموده است، اما در حال حاضر متاسفانه این حرکت خداپسندانه آن طوری که باید باشد مورد حمایت قرار نمی گیرد، بهتر است با توجه بیشتر به تامین جهیزیه به صورت اقساطی و بررسی و حل مشکلات در این مسیر توسط مسئولین ذیربط، از کالای داخلی و ازدواج جوانان به صورت ثمربخش تری حمایت شود.

محمد ابراهیمی با اشاره به مشکلات دوران کرونا افزود: در دوران کرونا بدلیل عدم تجمع و برگزاری نشست ها با مشکلات زیادی روبرو بودیم اما تا جایی که در توان اتحادیه بود سعی شد مشکلات این چنینی برطرف گردد.

وی در خصوص مشکلات تعاونی های مصرف بیان کرد: در حال حاضر تعاونی های تحت پوشش با مدیران درگیر مشکلات فراوانی هستند و هر از گاهی با شهرداری منطقه 8 بر سر موضوعات ملک موصوف درگیر هستند، و متاسفانه تاکنون نیز هیچ نهاد و مرجعی از اتحادیه مصرف حمایت نکرده است.

وی بیان کرد: عضویت در اتحادیه های تخصصی بسیار اهمیت و پسندیده است و بنظرم همه اتحادیه ها باید عضو شوند تا فعالیت بیشتری در خصوص گرایش خود داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت جشنواره تعاونی های برتر افزود: جشنواره تعاونی های برتر اگر بدرستی اجرا شود و تمامی ظرفیت های تعاونی ها در نظر گرفته شود، می تواند پنجره ای به سوی افق برای تعاونی ها باشد و راهنمای آنها در خصوص اصلاح عملکردشان باشد و فضای رقابتی را ایجاد کند تا تعاونی های ضعیف تر در خصوص خدمات و عملکردشان بتوانند با حمایت و یاری بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان تهران قوی تر شوند.

وی در پایان درمورد حمایت روزافزون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون استان تهران بیان کرد:
در رابطه با مشکلات ملکی موصوف از وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اتاق تعاون استان تهران خواستار بررسی و حل مشکلات مربوطه هستیم و پیشنهاد می کنم در خصوص استفاده از نظرات اتحادیه ها، تعداد جلسه های اتحادیه و اتاق تعاون استان تهران بیشتر شود و سایر تعاونی‌ها از تعاونی‌های توزیعی حمایت کنند.

410795