نجات باورنکردنی قاتل

اولیاء دم پس از ۱۴ سال از قصاص قاتل فرزند خود در پویش به عشق امام حسین می‌بخشم منصرف شدند.
تصویر نجات باورنکردنی قاتل

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۱۴ سال پیش درگیری میان ۲ جوان بر سر اختلاف‌های قبلی رخ می‌دهد که این نزاع منجر به قتل یک نفر از آنان می‌شود.بخشش قاتل، پایانِ خوشِ پرونده قتل در خوزستان.

علیرضا باوی افزود: پس از این حادثه، درگیری و اختلافی میان ۲ طایفه جوان‌ها ایجاد شد و روز به روز همدیگر را تهدید و متهم می‌کردند.

وی ادامه داد: با دخالت و وساطت اعضای شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین بزرگان و ریش سفیدان منطقه از التهابات این اختلافات کاسته و زمینه را برای ایجاد صلح و سازش فراهم شد.

باوی می‌گوید: در این چند سال اعضای این شعبه با پادرمیانی و وساطت و برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین، نتیجه تلاش‌های شبانه و روزی آنان به ثمر نشست و در پویش "به عشق امام حسین می‌بخشم" میان ۲ طایفه صلح و سازش ایجاد کردند و با جلب رضایت خانواده مقتول، قاتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت و پس از ۱۴ سال انتظار اجرای حکم قصاص، از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر از تلاش و کوشش اعضاء شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح، نقش این نهاد مردمی در ایجاد آرامش و آسایش در جامعه با حل و فصل اختلاف‌ها میان مردم را ماندگار و بسیار اثرگذار دانست و اضافه کرد: شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر در طول چندین سال فعالیت پرونده‌های خیلی مهمی را با کمترین هزینه حل و فصل کردند و در ایجاد آرامش بین مردم نقش سازنده‌ی داشته اند و لازم است که این نهاد تقویت و مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

410455