ستاره‌های سمی تیم ملی فوتبال از جام جهانی حذف می‌شوند؟

بازیکنانی که در تیم‌های ملی و باشگاهی سر ناسازگاری دارند، بسته به رفتار سرمربی تیم، سرنوشت متفاوتی پیدا می کنند.
تصویر ستاره‌های سمی تیم ملی فوتبال از جام جهانی حذف می‌شوند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، گفته می‌شود دلیل انتقاد مهدی طارمی، جهانبخش و چند بازیکن دیگر از نمایندگان مجلس که درباره تیم ملی اظهارنظر کرده بودند، حمایت آنها از نامزدی مهدی تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال است. تاج گویا به بازیکنان قول داده درصورتی‌که برنده انتخابات شود، کی‌روش را برای جام‌جهانی به تیم ملی برمی‌گرداند. طارمی در دوران حضورش در پرسپولیس هم از این دست دخالت‌ها در کار مدیریت می‌کرد. او چندبار بانی اعتصاب در این تیم شد و یک‌بار گفته بود که خودش را بزرگ‌تر تیم می‌داند.

پارسال وقتی اسکوچیچ گفت بازیکنان ایرانی تکنیک دارند اما در تاکتیک باید پیشرفت کنند، به تریج قبای مهاجم ایرانی پورتو برخورد و یک‌توییت انتقادی از سرمربی تیم ملی منتشر کرد که همان باعث شد مدتی از تیم ملی دور بماند. با این‌حال بزرگان فوتبال به‌جای نصیحت طارمی که هر بار لب به سخن می‌گشاید حاشیه‌ای می‌سازد، به حمایت از او به سرمربی تیم ملی حمله بردند. در هفته‌های اخیر هم سریال استوری‌های ملی‌پوشان سروصدای فراوانی به راه انداخته؛ سریالی که یکی از بازیگران اصلی آن شخص مهدی طارمی بوده است. در این شرایط شاید بد نباشید مروری بر سرنوشت بازیکنانی داشته باشیم که در تیم‌های ملی و باشگاهی سر ناسازگاری می‌گذارند.

برانکو

سرمربی کروات سلیقه عجیبی داشت. او در تیم ملی و پرسپولیس به بازیکنانی بازی می‌داد که شاید پدران‌شان هم اگر سرمربی بودند به آنها بازی نمی‌دادند. برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس ستاره‌هایی مثل رامین رضاییان و محسن مسلمان را حذف کرد. پیام صادقیان هم ازجمله بازیکنان پرسپولیس بود که با وجود نبوغی که داشت به‌دلیل رفتارش به سمت درهای خروجی باشگاه هدایت شد. رامین رضاییان هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که نتوانست زیرنظر برانکو کار کند؛ بازیکنی که همین امسال هم به‌خاطر اظهاراتی که اواخر فصل پیش علیه همبازیانش مطرح کرد در فهرست مازاد قرار گرفت.

مجیدی

فصل پیش فرهاد مجیدی در چند مقطع با برخی بازیکنان به مشکل خورد. راه‌حل او برای مشکلات حذف بازیکنان بود. دانشگر و وریا غفوری به همین دلیل چند وقتی از تیم کنار گذاشته شدند و بعدا با عذرخواهی و اصلاح رفتارشان به تمرین برگشتند.

کی روش

کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا در مقطعی کوتاه خامس را دعوت نمی‌کرد یا به او کم بازی می‌داد که بعدا مشخص شد حق با سرمربی پرتغالی بوده و این ستاره به هر چیزی فکر می‌کند جز فوتبال. در دوران 8ساله حضور کی‌روش در تیم ملی ایران هم ستاره‌های زیادی کنار گذاشته شدند. مهدی رحمتی هم پرهزینه‌ترین برخورد حذفی کی‌روش بود اما او پای حرفش ایستاد و به‌جای بهترین دروازه‌بان آن زمان فوتبال ایران با افرادی معمولی مثل رحمان احمدی و علیرضا حقیقی پا به مسابقات گذاشت. هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده، علی کریمی، جلال حسینی، محسن مسلمان و چندین ستاره بزرگ دیگر در دوران اوج‌شان از سوی کی‌روش کنار گذاشته شدند چون اگر می‌ماندند به‌زعم او جو تیم را به‌هم می‌ریختند.

409865