علت اصلی شکایت مهدی تاج از ترامپ مشخص شد

علت شکایت اعضای سابق هیات رییسه فدراسیون فوتبال از ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا مشخص شد.
تصویر علت اصلی شکایت مهدی تاج از ترامپ مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس جمهور سابق آمریکا چند سال پیش در نشست با اینفانتینو رئیس فدراسیون فوتبال جهان اعلام کرد تحریم خزانه داری آمریکا علیه ایران شامل درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران نزد فیفا هم می شود و بعد از این بود که درآمدهای فدراسیون فوتبال مسدود شد و هم اکنون میزان زیادی از درآمدهای ایران در فیفا انباشت شده است.

پیش از این دیدار و این ملاقات فیفا درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران را به سفارت ایران در سوئیس انتقال می داد و فدراسیون فوتبال هم این پول را از طریق وزارت امور خارجه در تهران دریافت می کرد اما بعد از دیدار ترامپ با اینفانیتنو این مسیر هم مسدود شد تا فدراسیون فوتبال علاوه بر محرومیت از درآمدهای خود در فیفا حتی نتواند این پول را به خارجی ها انتقال دهد.

پیش تر فدراسیون فوتبال دستمزد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی را از این طریق پرداخت می کرد. یعنی به فیفا نامه می زد و می گفت این قدر به کارلوس کی روش از طرف فدراسیون فوتبال ایران پرداخت کنید اما همان طور که اشاره شد بعد از دیدار ترامپ با رییس فیفا، فدراسیون فوتبال جهان دیگر حتی یک دلار از درآمدهای فدراسیون فوتبال ایران هزینه نکرد. هنوز خیلی از باشگاه ها هم درآمدهایشان نزد فیفا مسدود شده است.

مهدی تاج در حالی این شکایت را مطرح کرد که در آستانه بازگشت به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است و از سویی ترامپ هم از ریاست جمهوری آمریکا کنار رفته است.

این شکایت در حالی قابل پیگیری خواهد بود که به دادگاه بین المللی ورزش ارایه شود.

409833