حسین طائب:

آمریکا با کشاندن ایران پای میز برجام می خواهد از ما امتیاز بگیرد

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: تیم بایدن با کشاندن ایران پای میز برجام می‌خواهند دوباره منطقه را به دست بگیرند.
تصویر آمریکا با کشاندن ایران پای میز برجام می خواهد از ما امتیاز بگیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مشاور فرمانده کل سپاه گفت : متأسفانه هر وقت تیم مذاکره‌کننده ما وارد مذاکره می‌شد، طرف داخلی‌ گرا می‌داد و می‌گفت خزانه خالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه،در جمع هادیان سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمن یک جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: «سابقاً با دو نوع قدرت نرم و سخت روبه‌رو بودیم که بعدها قدرت نیمه‌سخت به ادبیات جنگی اضافه و در سال ۲۰۰۵ به قدرت هوشمند تبدیل شد. در سال ۲۰۱۵ نوع جدیدی از جنگ با عنوان هیبریدی یا ترکیبی مطرح شد. امروزه دشمن با جنگ ترکیبی می‌جنگد؛ اما در همه این موارد، جنگ ادراکی پای ثابت است».

وی افزود: «دشمن در بنگاه‌های شایعه‌پراکنی خود تمام تلاش خود را می‌کند تا واقعیت‌ها را دگرگون کند؛ یعنی عشق به ارزش‌های دینی را به نفرت تبدیل و نفرت‌های دینی را به ارزش و عشق تبدیل کند؛ اما آن‌ها از اراده خداوند متعال غافلند. آن‌ها نمی‌دانند که اراده خداوند بر این است که هرگاه موحدان و مؤمنان پای کار باشند و خودشان را در مبارزه با دشمن قرار بدهند، خداوند برکت‌شان می‌دهد و دین خودش را بر سراسر دنیا می‌گستراند».

طائب تأکید کرد: «برای مبارزه باید عوامل شکل‌دهنده روند جهانی را بررسی کنیم. نوع برخورد اذناب داخلی استکبار، رژیم صهیونیستی و آمریکا را با مستضعفان بسنجیم. آمریکا در دوران ترامپ خسارت سنگینی دید. هر چند جمعیت فرودست آمریکا را سر و سامان داد؛ اما شتاب فروپاشی در آمریکا سرعت گرفت. بعد از او هم بایدن تصمیم گرفت هژمونی از دست رفته آمریکا را دوباره زنده کند. برای همین اولویت‌هایش را در چین و روسیه خلاصه کرد و اولویت چهارم خود را ایران قرار داد».

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: «تمام تمرکز و باور بایدن و تیم او این است که ایران را پای میز برجام بکشاند تا از این طریق از ایران امتیاز بگیرد. آن‌ها از این طریق می‌خواهند دوباره منطقه را به دست بگیرند؛ چرا که تنها از این طریق است که می‌توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنند و نفت ارزان به دست آورند».

وی با تشریح شکست‌های راهبردی آمریکا در غرب آسیا، گفت: «نتیجه آن برنامه‌ها چه شد؟ آمریکایی‌ها مجبور شدند با خفت از افغانستان بیرون بروند و حاکمیت خود را در عراق تخفیف دهند. در اوکراین هم بعد از فروپاشی شوروی تمام تلاش‌شان را کردند تا این کشور را غربی کنند؛ برای همین اوکراین را خلع سلاح کردند، اما با حمله روسیه به اوکراین و شکست برنامه‌های‌شان دوباره پول و اسلحه خرج کردند تا در مقابل روسیه بایستند. آمریکایی‌ها هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردند که روسیه به اوکراین حمله کند».

طائب اضافه کرد: «زمانی آمریکایی‌ها می‌خواستند با کنترل روسیه بر ما اعمال زور کنند؛ اما امروز روسیه و چین و کشورهای اطراف با ارتباطی که با ایران پیدا کرده‌اند، در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و این شکست بزرگی برای آمریکاست».

409087