در شش ماهه نخست سال 1402 محقق شد:

اعطای بیش از 90 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات از اعطای بیش از 90 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان این بانک تا پایان شهریورماه سال جاری خبرداد.
تصویر اعطای بیش از 90 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان

به گزارش سایت خبری پرسون،معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات از اعطای بیش از 90 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان این بانک تا پایان شهریورماه سال جاری خبرداد.

"رضا ساعدی فر" گفت: نزدیک به 83 هزار میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی به مشتریان در مدت یاد شده ریالی و مابقی ارزی بوده است.
معاون اعتبارات بانک با تاکید بر هدف گذاری برای حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: تا پایان شهریورماه جاری، بالغ بر 5هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت­ها اعطا شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش شرکت­های کوچک و متوسط در ارتقا تولید و اشتغالزایی، اعطای تسهیلات به این شرکت­ها در دستور کار قرار گرفته و بیش از 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.

ساعدی فر اذعان داشت: 9 هزار و 309 میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی بانک از محل منابع صندوق توسعه ملی و بالغ بر 910 میلیارد ریال نیز از محل قرارداد عاملیت با وزارت نفت به استناد بند "الف" تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 تامین شده است.

معاون اعتبارات بانک یادآورشد: همچنین از محل بند تبصره 4 قانون بودجه 1401( طرح­های تملک دارایی) بابت 2 طرح مربوط به شرکت برق منطقه ای گیلان، مبلغ 2 هزار و 850 میلیارد ریال مصوبه صادرشده که ازاین میزان تا پایان شهریورماه بالغ بر 560 میلیارد ریال تسهیلات از محل این مصوبه، پرداخت شده است.

منبع: بانک توسعه صادرات ایران

544782