راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی در سازمان اسناد‌ و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور

مدیر‌ روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مدیر روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه مدیر روایط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: در راستای‌ ارائه خدمات علمی و پژوهشی مرکز اطلاع رسانی راه‌اندازی شد.
تصویر راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی در سازمان اسناد‌ و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مهدی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: تالار اطلاع رسانی مدیریت اسناد وکتابخانه منطقه جنوب کشور در راستای اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تسهیل جستجو و کمک به امر پژوهش در سه بخش تالار رقومی، پایگاه‌های اطلاعاتی و مقالایوی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند در این تالار از منابع موجود در کتابخانه رقومی (دیجیتال) سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند، افزود: نسخه‌های خطی، کتب چاپی سنگی، کتب چاپی نفیس، پایان‌ نامه‌ها و منابع دیگر در قسمت پایگاه‌ها اطلاعاتی و مقالات از پایگاه‌های اشتراکی نظیر نورمگز، مگ ایران و شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و بسیاری پایگاه‌های اطلاعاتی و درگاه‌های جستجوی مقالات علمی و پژوهشی استفاده کند.

جعفرپور خاطر‌ نشان‌کرد: در بخش خدمات آرشیوی نیز راهنمایی و دستیابی پژوهشگران در زمینه بازیابی اطلاعات از طریق سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه نسخه دیجیتال اسناد براساس آئین نامه نحوه دسترسی به آرشیو ملی و دستورالعمل‌های جاری انجام می پذیرد.
مدیر روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه‌ جنوب کشور‌ تصریح کرد: تالار اطلاع رسانی یاد شده روزانه از ساعت 8 الی 13 آماده خدمات رسانی به کاربران بوده و نیز کارشناسان مستقر در این تالار آماده مساعدت و راهنمایی مراجعان است.

.

408556