مسئولان علاقه‌ای به فناوری‌های مدیریت بحران ندارند

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی علت ورود تعداد کمی از شرکت‌های دانش بنیان به حوزه مدیریت بحران را عدم استقبال دستگاه ها دانست.
تصویر مسئولان علاقه‌ای به فناوری‌های مدیریت بحران ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علی وحدت در "سلسله رویداد چالش‌های فناوری‌های نوین حوزه زلزله و مدیریت بحران پس از آن" با اشاره به حضور ۲۲ شرکت‌ دانش بنیان در این رویداد افزود: وضعیت استقبال نهادها و سازمان‌های دولتی از چنین رویدادی موجب شده است تا تعداد شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت بحران کم باشد.

وی تاکید کرد: میزان پایین استقبال بخش دولتی از فناوری‌های شرکت‌ها در حوزه مخاطرات طبیعی سبب شده که شرکت‌ها به این سمت حرکت نکنند. زیرا استقبال شرکت‌ها بر اساس میزان تقاضا است که در حوزه مدیریت بحران کم بوده است.

وحدت خاطر نشان کرد: وظیفه ما شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد ارتباط میان آنها با دستگاه‌ها است ولی در این زمینه برخی از دستگاه ها آمادگی لازم برای همکاری با دانش بنیان ها را ندارند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خطاب به شرکت‌های دانش بنیان گفت: با بخش‌هایی که آمادگی بیشتری دارند مانند شهرداری همکاری های خود را توسعه دهید.

وحدت تاکید کرد: اگر بازار سازی برای محصولات این شرکت‌ها نداشته باشیم، این شرکت‌ها را از دست خواهیم داد. امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود تا ارتباط میان دستگاه‌های دولتی با شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مدیریت بحران فراهم شود.

منبع: ایسنا

408545