مدیر کل کمیته امداد فارس‌اعلام کرد:

اعطای وام به مددجویان سیل‌زده کوه چنار ممسنی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فاری اظهار داشت: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در متطقه کوه چنار که بر اثر سیل دچار خسارت وزیان شده‌اند وام قرض الحسنه تعلق می‌گیرد.
تصویر اعطای وام به مددجویان سیل‌زده کوه چنار ممسنی

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مرتضی موصلی اظهار داشت: در پی وقوع سیل در شهرستان‌های کوه چنار، ممسنی و رستم مدیر کل امداد فارس برای بررسی میدانی خسارات وارده به این شهرستان سفر کرد.
وی در نشست ستاد بحران این شهرستان‌ها گفت: پس از وقوع سیل، کمک به مردم خسارت‌ دیده در این حادثه برای بازسازی منازل، تهیه لوازم ضروری و خسارت وارده به مشاغل، امری ضروری، انسانی و اخلاقی است که باید با عزم جدی و تلاش همگانی با فوریت انجام شود.

مدیرکل امداد فارس با بیان اینکه خسارت‌های وارده به منازل مددجویان کوه چنار در حال برآورد و بررسی است افزود: منازل مسکونی مددجویان همگی بیمه هستند و پس از تعیین خسارت به آنان پرداخت می‌شود و نیز منازل افراد غیر مددجو نیز از طریق کمک‌های خیران و با مشارکت بنیاد مسکن بازسازی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مددجویان و افراد غیر مددجو تا دهک 5 که در این حادثه مشاغل آن‌ها دچار خسارت شده است می‌توانند از وام اشتغال این نهاد بهره مند شوند.

موصلی تصریح کرد: افراد نیازمند آسیب دیده از سیل در این مناطق پس از شناسایی به مدت یک سال زیر پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند تا به‌ صورت قانونی به آنان هزینه‌های کمک معیشتی پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: تهیه لوازم خانگی آسیب دیده برای سیل زده گان مددجوی کمیته امداد دچار خسارت شده اند از دیگر خدمات این نهاد مردمی است.

408496