آخرین خبرها از سیل در کشور؛

از افزایش فوتی ها تا پیدا شدن مفقودان/ استان تهران بیشترین کشته ها

افزایش فوتی ها، پیدا شدن مفقودان، تخلیه چند روستا، اعلام میزان خسارت و... خبرهایی بود که روز گذشته درباره سیلاب و خسارت های آن در چند استان کشور منتشر شد.
تصویر از افزایش فوتی ها تا پیدا شدن مفقودان/ استان تهران بیشترین کشته ها

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان مدیریت بحران کشور دیشب آمار جان باختگان، مصدومان و مفقودان سیل اخیر را به تفکیک استان‌های کشور اعلام کرد.

برابر آخرین آمارها در پی وقوع سیلاب در کشور دست کم ۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، ۴۵ نفر مفقود و ۴۱ نفر مصدوم شدند که این افراد به مراکز درمانی انتقال یافتند.

بیشترین تعداد جان باخته، مفقودی و مصدوم

سیل در استان تهران بیشترین تعداد جان باخته، مفقودی و مصدوم را به خود اختصاص داده‌ است. بر این اساس به ترتیب ۳۲، ۲۳ و ۱۵ نفر در جریان وقوع سیل در تهران کشته، مفقود و مصدوم شده‌اند. بیشترین خسارت ها نیز در فیروزکوه و امام زاده داوود (ع) بوده است. پس از استان تهران، خراسان رضوی، بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده است.

در این استان هفت تن جان خود را درپی سیل از دست دادند که از این تعداد شش تن از اتباع کشور عراق بودند. همچنین سه تن مفقود و سه تن مصدوم شدند که این افراد از اتباع کشور عراق هستند. پس از تهران و خراسان رضوی، مازندران بیشترین تعداد جان باخته را به خود اختصاص داده است.

در این استان شش نفر در پی سیل جان خود را از دست داده‌اند. ۱۲ نفر نیز مفقود هستند که جست وجو برای یافتن آن ها ادامه دارد. چهار تن از مصدومان سیلاب استان مازندران نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

خسارت ۸۰۰ میلیاردی سیل به راه‌های کشور

پس از اعلام تعداد فوتی ها، مفقودان و مصدومان مدیر کل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: برآوردهای اولیه حاکی از وارد آمدن ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی کشور تا کنون است. عزت‌ا... ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم گفت: سیل تابستانی تاکنون ۷۳۵ مورد تخریب ابنیه، با برآورد اولیه ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به همراه داشته است. او در توییتی افزود: مرمت ابنیه، بازگشایی معابر و مسیرهای بافت های تاریخی و بازسازی زیرساخت‌های گردشگری، در اولویت اقدامات دولت قرار دارد.

دیروز همچنین استاندار کرمان با بیان این که در سیل اخیر 38 روستا تخلیه شدند، گفت: ‌۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل قرار دارند. محمدمهدی فداکار افزود: در استان کرمان 20 شهرستان درگیر سیل بود، 548 راه روستایی و عشایری تخریب شد، 38 روستا تخلیه و 180 روستا در معرض تهدید سیل قرار دارند.

در همین حال دیروز تصاویر ورود یک تمساح بزرگ به روستایی در سیستان و بلوچستان خبرساز شد. در همین زمینه گفته شده به دنبال بارندگی های اخیر، طغیان و گل آلود شدن رودخانه ها، تمساح ها برای یافتن غذا به خشکی و مناطق روستایی آمده اند.

408456