گفت‌وگوی بلینکن و وزیر خارجه عمان درباره برجام

وزیر خارجه عمان و همتای آمریکایی وی «آنتونی بلینکن» شنبه شب (دیشب) در تماسی تلفنی درباره برجام، جنگ اوکراین و آتش‌بس موقت در یمن صحبت کردند.
تصویر گفت‌وگوی بلینکن و وزیر خارجه عمان درباره برجام

به گزارش سایت خبری پرسون،بر اساس بیانیه وزارت خارجه عمان، در این تماس تلفنی بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو و راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک به نحوی که استقلال، حاکمیت و همزیستی مسالمت‌آمیز کشورها و ملت‌ها را حفظ کند، تأکید شد.

وزارت خارجه عمان افزود، دو طرف روابط دو جانبه و توسعه آن در زمینه‌های مختلف در راستای تقویت منافع مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده، وزرای خارجه عمان و آمریکا درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک بویژه تلاش‌های کنونی برای ادامه آتش‌بس یمن صحبت کردند.

وزیر خارجه آمریکا بامداد امروز هم در تماس تلفنی با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد آنچه که «تهدیدات ناشی از ایران» ادعا شده و همچنین حمایت واشنگتن از امنیت تل‌آویو صحبت کرد.

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر نیز دیشب تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه قطر بر تداوم گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها تأکید کرد و امیرعبداللهیان نیز اراده ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را مورد اشاره قرار داد.

منبع: فارس

408293