برگزاری بزرگداشت محتشم کاشانی به همت رادیو

رادیو فرهنگ در اجرای مشترکی با رادیو کاشان ، بزرگداشت محتشم کاشانی را برگزار میکند.

تصویر برگزاری بزرگداشت محتشم کاشانی به همت رادیو

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط‌عمومی رادیو فرهنگ، در روز بزرگداشت محتشم کاشانی ، ویژه برنامه «باز این چه شورش است» از شهر کاشان به صورت زنده روی آنتن شبکه های رادیویی فرهنگ و کاشان می رود.

اول محرم به نام روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، محتشم کاشانی از شاعران نامدار و برجسته آیینی در دوره صفویه است که مرثیه ترکیب بند عاشورایی و مشهور این شاعر بلندآوازه «باز این چه شورش است»، در مصیبت واقعه‌ کربلا و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در ضمیر هر ایرانی با شور و شعور حسینی غوغا می‌کند.

بر همین اساس گروه کتاب رادیو فرهنگ با همکاری رادیو کاشان و نهادهای فرهنگی شهرستان کاشان ، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ شنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۱، مصادف با اول محرم ۱۴۴۴ قمری، به مناسبت روز شعرو ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی ، ویژه برنامه ای با عنوان «باز این چه شورش است»را روی آنتن این دو‌شبکه رادیویی می برد.

حامد عباسی مسوول دفتر صدا و سیما در شهرستان کاشان با اعلام این خبر گفت : امروز شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ مصادف با اول محرم ۱۴۴۴ قمری ، از جوار مزار محتشم کاشانی، شاعر دل سوخته اهل بیت علیهم السلام ، ویژه برنامه ای را به صورت مشترک روی آنتن رادیو فرهنگ و رادیو کاشان می رود .

عباسی گفت: پیش از این قرار بود ویژه برنامه «باز این‌چه شورش است»به تهیه کنندگی برنامه سازان رادیو فرهنگ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره تبلیغات اسلامی ، شهرداری و دیگر نهادهای شهرستان کاشان از رادیو فرهنگ پخش شود وگزارشگر برنامه و بازیگران بخش های نمایشی ، همگی از همکاران رادیو کاشان انتخاب شوند که در نهایت مهدی رسولی فینی با همکاری سعیدغزنوی به عنوان دستیار و آیتم ساز و فائزه بهمنی به عنوان گزارشگر از رادیو کاشان با اجرای گوینده نام آشنای رادیو فرهنگ ، علیرضا تابان این برنامه را آماده پخش و تقدیم‌شنوندگان می کنند.

وی در خصوص بخش های این ویژه برنامه گفت: نمایشی از زندگی محتشم ، گزارش ، محتشم خوانی و نقالی ، پخش سخنرانی صاحب نظران و محتشم پژوهان و نوحه خوانی و گزارش میدانی از کنار مقبره محتشم، ازجمله بخش های این ویژه برنامه است.

مدیر رادیو کاشان افزود: ویژه برنامه باز این چه شورش است کار مشترکی از گروه کتاب رادیو فرهنگ و رادیو کاشان ، از ساعت ۱۷:۳۰ شنبه هشتم مرداد از رادیو فرهنگ و رادیو کاشان پخش می شود.

408124