سخنگوی دولت:

دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند

بهادری جهرمی گفت: دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند و در این مسیر نظارت خواهد داشت و از بانک‌ها هم مطالبه‌گری می‌کند.
تصویر دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد درگذشتگان حادثه سیل استان فارس، اظهار کرد: امروز قریب به ۲۰ مصوبه در جلسه دولت تصویب شد. وزیر اقتصاد گزارش خوبی از سامانه‌ای که در همین روزها رونمایی خواهد شد داد، این سامانه امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی را به سهامداران بورس اعطاء می‌کند تا بتوانند تسهیلات بانکی دریافت کنند. همه کسانی که سهام بورسی دارند که حدود ۵۰ میلیون نفر می‌شوند برای دریافت تسهیلات بانکی از این پس می‌توانند از سهام خود هم به عنوان وثیقه استفاده کنند.

بهادری جهرمی یادآور شد: آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان هیات تطبیق مجلس ایراداتی را متوجه آیین‌نامه کرده بود که در جلسه امروز مطرح و بخشی از این ایرادات با نظر معاونت حقوقی و سایر بخش‌های مرتبط اصلاح شد و بخشی از ایرادات همچنان نیازمند بحث بیشتری بود که به کمیسیون بازگشت پیدا کرد تا پس از بحث و بررسی در صحن دولت تصویب شود.
سخنگوی دولت یادآور شد: کلیت آیین‌نامه نهایی شده و قابلیت اجرا دارد و ان‌شاءالله این مسیر رتبه‌بندی با سرعت هرچه بیشتری پیش رود.
وی تاکید کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح دارویار که با مسیر بسیار خوبی توانست کار خود را فعلا در خصوص داروهای داخلی آغاز کند، بدون افزایش پرداخت از جیب بیماران و مراجعان به داروخانه و البته در خصوص داروهای تجویزشده، هیچ افزایش پرداختی در آن اتفاق نمی‌افتد.
سخنگوی دولت ادامه داد: این طرح هم کمک می‌کند به سمت مصرف درست‌تر دارو برویم و هم نظام بیمه‌ای ما را به شدت تقویت می‌کند و از تولیدکنندگان دارو در داخل کشور حمایت می‌کند و یک اصلاح اساسی در حوزه درمان و دارو رخ می‌دهد.
بهادری جهرمی یادآور شد: در همین راستا وزارت بهداشت پیشنهاد داشت که مالیات بر ارزش افزوده در خصوص واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی با توضیحاتی کاهش پیدا کند تا به پیشبرد این مسیر کمک کند.
منبع: ایسنا

407811