بهادری جهرمی:

هرجا وحدت کلمه باشد پیروزی و موفقیت قرین آن خواهد بود

سخنگو و دبیر هئیت دولت گفت: هرجا وحدت کلمه باشد پیروزی و موفقیت قرین آن خواهد بود که جزو ویژگی‌های متمایز ناوگروه ۸۶ و مجموعه دلاور مردان نیروی دریایی است که باید قدر آن را دانست.
تصویر هرجا وحدت کلمه باشد پیروزی و موفقیت قرین آن خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هئیت دولت امروز شنبه در همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه 86 نداجا که در مرکز همایش‍های کوثر برگزار شد، با بیان اینکه توفیق پیدا کردم کمتر از یک شبانه روز مهمان ناوگروه 86 باشم و غیر از گزارش‌هایی که شنیده بودیم و خوانده بودیم، خیلی روز خاطره انگیزی بود و نکاتی به ذهن من رسید که چه عواملی باعث شد ناوگروه 86 نیروی دریایی از این ماموریت سخت و مهم که دور زدن به دور دنیا بود و حدود 8 ماه به طول انجامید سربلند بیرون آید که به بررسی نکاتی در این زمینه می پردازم.

وی گفت: نکته اول فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در عین تخصص، تجربه و پیشکسوت بودن در حوزه تخصصی خود یک فرمانده کاملاً مردمی و دوست داشتنی در میان آحاد کارکنان نیروی دریایی است که با گوشت و پوست و استخوان خود تخصص دریانوردی را لمس کرده است و احساس مشترکی با نیروهای خود دارد.

سخنگو و دبیر هئیت دولت ادامه داد: مسئله دوم مقام معظم رهبری (مدظله‎العالی) هم به آن اشاره کردند «نگاه ما می‌توانیم» بود؛ حتی بعضی از دوستان با تردید به طرح ماموریت ناوگروه 86 نگاه می‌کردند اما نگاه ما می‌توانیم که یکی از دستاوردهای خیلی خوب این حرکت بزرگ و در امیر دریادار ایرانی و تک تک اعضای ناو گروه 86 کاملاً مشهود بود، موجب انجام این ماموریت بزرگ شد؛ خیلی جالب است آن روزی که من توفیق داشتم مهمان کارکنان ناوگروه 86 بودم کارکنان ناوگروه خیلی علاقمند بودند که عملیات‌های بزرگتری را انجام دهند؛ نگاه ما می‌توانیم امروز در مجموعه‌های مختلف کشور به ویژه در نیروهای نظامی زنده شده است و یکی از الگو های ما می‌توانیم در نیروی دریایی ارتش کاملاً مشهود است.

بهادری جهرمی اظهار داشت: مسئله سوم وحدت کلمه است وقتی عزیزان نیروی دریایی را در مجموعه‌های مختلف و به طور خاص در ناوگروه 86 می‌دیدیم، ناظر بیرونی احساس می‌کند که داخل یک خانواده رفته است و این مسئله بسیار با ارزشی است؛ مجموعه‌های نظامی معمولاً صرفاً با شاخصه های اقتدار ،توان رزمی و انظباط نظامی و وجاهت رسمی شناخته شده‌اند که در کنار همه این‌ها که مجموعه نیروی دریایی در حد اعلا از آن برخوردار هستند، رسمیت‌ها و جدیت‌های نظامی هرگز مانع وحدت، مودت، دوستی، عطوفت و رفاقت خانواده نیروی دریایی نشده است و تصور نمی‌کردم وقتی وارد یک یگان نظامی بشوم با یک همچین رفاقت و نزدیکی مواجه شوم.

وی خاطرنشان کرد: هرجا وحدت کلمه باشد پیروزی و موفقیت قرین آن خواهد بود که جزو ویژگی‌های متمایز این ناو گروه و مجموعه دلاور مردان نیروی دریایی است که باید قدر آن را دانست.

سخنگو و دبیر هئیت دولت گفت: نکته آخر اخلاق شگرف و دوست داشتنی فرماندهان و سایر کارکنان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است که یکی از تمایزهای اساسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر نیروهای مسلح ارتش‌های جهان به شمار می‍رود.

وی اظهار داشت: این دوره 232 روز یک دوره تعلیم و تربیت و یک دوره رشد فضائل اخلاقی برای اعضای ناو گروه بود که به واسطه حس مودتی که در بین کارکنان ناوگروه ایجاد شده حتی کسانی که در طول ماموریت دچار کسالت شده بودند علاقه داشتند به ماموریت ادامه بدهند.

سخنگو و دبیر هئیت دولت در پایان خاطرن نشان کرد: تک تک اعضای ناوگروه یک مربی اخلاق شده بودند و اگر ابتدای حرکت ناوگروه یک متربی اخلاقی بودند، انتهای سفر تک تک اعضای ناوگروه یک مربی اخلاق بودند که این امر نشان می‌دهد نیروهای مسلح ما پیشرو بودنشان در فضایل اخلاقی محدود به 8 سال دفاع مقدس نبوده و نیست.

منبع: تسنیم

600435