تاج در صورت پیروزی در انتخابات، کی روش را برمی‌گرداند؟

برخی از شانس بالای مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال و به تبع آن احتمال بازگشت کی روش به ایران صحبت می کنند.
تصویر تاج در صورت پیروزی در انتخابات، کی روش را برمی‌گرداند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بسیاری بر این باورند که در انتخابات روز هشتم شهریور فدراسیون فوتبال، مهدی تاج از بالاترین شانس برای تکیه زدن به کرسی ریاست برخوردار است و باز همان گروه عقیده دارند ممکن است با حضور تاج در این مسند، بار دیگر کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران مشغول به‌کار شود. حقیقت آن است که تاج همکاری خوبی با کی‌روش داشت و بسیاری از معایب فدراسیون او پشت موفقیت‌های نسبی، یا دست‌کم ژست نظم و دیسیپلین مربی پرتغالی پنهان می‌ماند. با این معادلات و با توجه به شناخت قبلی کی‌روش از فوتبال ایران، بعید نیست که او درصورت پیروزی در انتخابات سراغ کارلوس برود. با این حال بخش کمتر دیده شده ماجرا این است که تاج و کی‌روش آنقدرها هم با هم صمیمی نبودند و این اواخر رابطه آنها شکرآب شده بود.

کی‌روش بعد از آنکه هدایت تیم ملی کلمبیا را پذیرفت، حمله آتشینی به مهدی تاج انجام داد. او در بخشی از این مصاحبه که با محوریت مطالباتش از فدراسیون فوتبال ایران انجام شده بود، گفت: «مهدی تاج عوام‌فریبی می‌کند تا از اشتباهات و مسئولیت‌هایش شانه خالی کرده و فرار کند. در یک کلمه بخواهم خلاصه کنم مهدی تاج به همه دروغ می‌گوید.»

او بعدها بیانیه دیگری علیه رئیس وقت فدراسیون فوتبال صادر کرد و در بخشی از آن نوشت: «آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران من را مجبور کرد تا پرونده شکایت از این فدراسیون را در بخش حقوقی فیفا باز کنم و از فدراسیون ایران شکایت کنم. آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران احترامی برای حرف‌هایش قائل نبود و پشت حرف‌ها و افتخاراتی که کسب شد خود را پنهان کرد.» این بیانیه بسیار تند و طولانی بود و شامل چندین بند دیگر هم می‌شد که در ابتدای همه آنها عبارت «آقای تاج، رئیس فدراسیون فوتبال» به چشم می‌خورد.

در مقابل این حملات مکرر، نهایتا تاج هم مدعی شد فدراسیون فوتبال ایران به شکل متقابل از کی‌روش به فیفا شکایت خواهد کرد، اما این اتفاق رخ نداد و مربی پرتغالی حتی پاداش ۲۰۰ هزار دلاری مخصوص پیروزی در بازی رده‌بندی جام ملت‌های آسیا (مسابقه‌ای که اصلا وجود نداشت و برگزار نشد!) را هم از ایران گرفت. در نتیجه روی دوستی تاج و کی‌روش خیلی هم نباید حساب کرد، هرچند مربی پرتغالی همیشه نشان داده در مقابل پیشنهاد مالی بالا انعطاف خیره‌کننده‌ای دارد!

نام‌نویسی مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال سر و صدای بسیار زیادی به‌پا کرده است. عمده انتقادات از او به‌خاطر پرونده حیرت‌انگیز مارک ویلموتس است که هزینه بسیار سنگین فنی و مالی به فوتبال ایران تحمیل کرد. این اما همه داستان نیست. اقدام اخیر مهدی تاج به دلایل دیگری هم زیر سؤال است. او که سابقه ریاست فدراسیون فوتبال را دارد، در حالی این پست را ترک کرد که در موردش می‌گفتند قلب‌درد دارد. در حقیقت خود فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای از بیماری قلبی تاج خبر داد و اینگونه مدعی شد او توانایی ادامه کار را ندارد. با این اوصاف عجیب است بعد از چند سال که طبیعتا تاج مسن‌تر هم شده، او حالا شرایط جسمی کار در این منصب را در خودش می‌بیند! برخی به شک افتاده‌اند که شاید قلب‌درد تاج «مصلحتی» بوده است. ما که عقل‌مان به جایی قد نمی‌دهد اما فقط همین قدر می‌دانیم که از این قلب‌دردهای مرموز در فوتبال ایران کم نداشته‌ایم!

منبع: همشهری

407533