۱۲۵ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد می‌شود

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ایجاد ۱۲۵ رشته جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه گفت: این رشته‌ها در دنیا بی نظیر بوده و مرتبط با نیاز جامعه است.

تصویر ۱۲۵ رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر اصغر کشتکار در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب افزود: وجه تمایز آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی ‌این است که دانشجویانی که در این دانشگاه‌ تحصیل می‌کنند، ماهر بوده و نیاز به آموزش بدو خدمت ندارند و از همان لحظه ورود به محیط کار، توانایی انجام کار را دارند.

دکتر کشتکار در ادامه اظهار داشت: مهارت به معنی توانایی انجام کار به بهترین وجه و در کوتاه ترین زمان ممکن است و اگر به این موضوع توجه کنیم افراد ماهری را برای بازار کار تربیت‌ می‌کنیم.

وی با بیان این ‌که یکی از راه‌های مبارزه با بیکاری و ایجاد اشتغال مهارت آموزی است، افزود: امروزه اشتغال از جمله مشکلات اصلی کشور می‌باشد که در صورت توجه به امر مهارت آموزی، شاهد حل معضلات مرتبط با اشتغال خواهیم بود.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌ که براساس برنامه ششم توسعه ، باید سهم آموزش های مهارتی ۳۳ درصد از آموزش عالی می شد، افزود: مهارت، سطوح مختلفی داشته و ارگان‌های متفاوتی متولی مهارت آموزی در کشور هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هنرستان‌ها، وزارت بهداشت، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۲۵ رشته جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی افزود: این رشته‌ها در دنیا بی نظیر بوده و مرتبط با نیاز جامعه است.

دکتر کشتکار تصریح داد: سال قبل ۵۲ درصد از افرادی که مجاز به انتخاب رشته بودند انتخاب رشته نکردند و باید راه‌حلی برای مقابله با آن داشته باشیم که یکی از این راه‌حل‌ها پیش بینی و نیاز آفرینی شغل‌های آینده باتوجه به تکنولوژی آینده است که خوشبختانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه‌هایی در این راستا در حال انجام است‌.

وی خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت جایگاه و نقش صنعت فناوری اطلاعات و رایانه و کاربرد این صنعت در اکثریت حوزه های شغلی و ضرورت توجه جدی به مشاغل نوظهور و اشتغال زا ، ۴۱ عنوان برنامه درسی جدید در سطح تکنسینی و کارشناس فنی این‌حوزه شغلی تصویب شده است.

قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در قانون ۸ سطح برای صلاحیت حرفه ای دیده شده است که از کارگر ساده، کارگر نیمه ماهر و کارگر ماهر شروع می شود و تا سطح دکترای حرفه ای ادامه پیدا می کند، از این ۸ سطح، ۳ سطح زیر دیپلم می باشد که سازمان های مختلفی که در زیر دیپلم فعالیت می کنند متولی آن هستند ولی ۵ سطح بالای آن مربوط به آموزش عالی است و زیرنظام مهارتی آموزش عالی یعنی دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای متولی آن هستند و بقیه دانشگاهها هم در این زمینه کار می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر کشتکار در خاتمه گفت: یک تقسیم بندی ملی برای این فعالیت ها پیش بینی شده است و امیدواریم برای کمک به توسعه کشور، هر بخش کار خود را مطابق تقسیم بندی مربوطه انجام بدهد.

منبع: ایسنا

407158