آغاز ساخت و ساز شهرک الهیه اردبیل

پروانه ساختمانی ساخت و ساز شهرک الهیه اردبیل صادر شد و به همت شهرداری شروع به کار کردند.
تصویر آغاز ساخت و ساز شهرک الهیه اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون عمرانی استاندار اردبیل در حاشیه آئین صدور پروانه ساختمانی شهرک الهیه اردبیل در گفت‌وگویی، اظهار کرد: ۸۰ هزار نفر جمعیت در این شهرک ساکن خواهند بود که باید با تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد امکانات مناسب زمینه آرامش و آسایش برای ساکنان این شهرک فراهم آید.

سید کمال‌الدین میرجعفریان تصریح کرد: از همین ابتدا باید در ساخت و ساز شهرک با نظم و نظام خاص و منطبق بر شهرسازی و معماری ایرانی، اسلامی تدبیری درست اندیشیده شود تا با در نظر گرفتن افق ۴۰ تا ۵۰ ساله بتوان خدمات‌رسانی را در کنار ایجاد معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های مناسب انجام داد.

وی ضرورت تقویت اعتماد بیشتر به مهندسان را با رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز و شهرسازی یادآور شد و گفت: برخلاف سایر شهرک‌ها، باید ضوابط ساخت و ساز در این شهرک از سوی سازندگان مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری و راه و شهرسازی نظارت درستی را در این حوزه انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل به کمبود فضای سبز و فقر مطلق در برخی از شهرک‌ها و مناطق شهری اشاره کرد و افزود: در شهرک‌های جدید باید توسعه فضای سبز به شکل درست انجام شود تا یک اقدام و فعالیت مطلوب و مناسب را شاهد و ناظر باشیم.

در این مراسم قائم مقام بنیاد توانمندسازی بازنشستگان شمالغرب خاتم نیز در گفتگویی، مساحت این شهرک را ۱۵۷ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون عملیات زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت این شهرک با توان ۶۰ هزار تن اجرایی و عملیاتی شده است.

جاوید نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۱۸ سال گذشته تمام مجوزهای قانونی برای احداث این شهرک دریافت شده و در پنج سال اخیر نیز با ورود بنیاد توانمندسازی بازنشستگان شمالغرب خاتم شاهد اجرای عملیات زیرسازی و آماده‌سازی شهرک هستیم تا امکان ساخت و ساز برای ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه مسکونی و ۳۰ قطعه مسکونی آپارتمانی فراهم آید.

وی سکونت ۸۰ هزار نفر را در این شهرک با ساخت و سازهای مناسب یادآور شد و اضافه کرد: مهمترین چالشی که ما با آن روبه‌رو بودیم افزایش ۴۰ برابری هزینه‌های زیرسازی و آماده‌سازی بوده که به رغم این افزایش ما سعی کردیم از مصالح استاندارد در این حوزه استفاده کنیم.

قائم مقام بنیاد توانمندسازی بازنشستگان شمالغرب خاتم ضرورت توجه به المان‌های ایرانی و اجرای نماهای بومی و منطقه‌ای را در ساخت و ساز این شهرک یادآور شد و بیان کرد: سرانه عمومی به ویژه فضاهای آموزشی، خدماتی و درمانی در این شهرک در نظر گرفته شده و امیدواریم توسعه فضای سبز را نیز به شکل مطلوب و مناسب در این شهرک جدیدالاحداث شاهد باشیم.

407008