تزریق دز یادآور اجباری شد

براساس اعلام وزارت بهداشت تمامی افرادی که از تزریق دز سوم واکنسشان 6 ماه میگذرد باید دز یادآور را تزریق کنند.
تصویر تزریق دز یادآور اجباری شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن فرهادی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ مرداد طرح مدیریت هوشمند بر اساس دز یاد آور تغییر می کند و ارائه خدمات اجتماعی بر اساس دز یاد آور انجام می شود. طرح مدیریت هوشمند مقابله با بیماری کرونا چند ماه قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده است.

به گفته وی بر اساس مصوبه آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به منظور عدم گسترش بیماری و چرخش ویروس کرونا در کشور، مقرر شده است که مردم دز یاد آور را تزریق کنند

او گفت: تمام افرادی که شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسنشان گذشته است، باید دز یاد آور را دریافت کنند.

او افزود: با توجه به افزایش میزان ابتلا به بیماری کرونا و بیشتر شدن تعداد بستری و مرگ و میر ناشی از واریانت زیرگروه امیکرون، تمام دستگاه ها و نهاد های مختلف برای جلوگیری از سهمگین شدن وضعیت بیماری اقدامات لازم را باید انجام دهند.

به گفته وی افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند، بین چهار تا شش هفته بعد از بهبود علائم می توانند اقدام به تزریق دز یاد آور کنند و مقررات قبلی در این خصوص پا برجا است.

او گفت: رعایت بهداشت فردی و زدن ماسک، همچنین تهویه مناسب در مکان های بسته و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به همراه تکمیل واکسیناسیون از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و گسترش این عارضه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

406562