آخرین وضعیت حجاج ایرانیِ بستری در عربستان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: ۸ نفر از حجاج ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و ۴ نفر از زائران در بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه بستری هستند.
تصویر آخرین وضعیت حجاج ایرانیِ بستری در عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به این که ۸ نفر از حجاج ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و ۴ نفر از زائران در بیمارستان هلال احمر مکه مکرمه بستری هستند، در عین حال از انجام بیش از ۷۴ هزار فقره ویزیت خبر داد.

مرعشی درباره ارائه خدمات به حجاج در مکه از ۲۶ خرداد تا ۲۷ تیرماه گفت: درمجموع بیش از ۱۸۶ هزار خدمت پزشکی ارائه شده که از این میزان بیش از ۱۱۶ هزار خدمت در مکه و نزدیک به ۲۸ هزار خدمت در مدینه منوره ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصریح کرد: درمجموع ۶۱ هزار و ۲۰۵ ویزیت عمومی در مطب‌های مجموعه‌ها و ۱۳ هزار و ۳۲۱ ویزیت تخصصی در مکه و مدینه انجام شده است. آمار ویزیت‌های تخصصی روز گذشته از ۱۶۷ مورد در روز پیش از آن به ۵۹ ویزیت کاهش یافت و ویزیت‌های عمومی از ۳ هزار و ۲۶۵ ویزیت عمومی به سه هزار و ۶۵۴ ویزیت رسید.

مرعشی با اشاره به خدمات پرستاری ارائه‌شده به حجاج گفت: درمجموع خدمات پرستاری در زمینه‌های عمل جراحی، تزریقات، سرم‌تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به ۲۹ هزار و ۸۷۹ خدمت می ‌رسد. روز گذشته نیز ۹۲۸ خدمت پرستاری ارائه شده که ۷۰۰ مورد آن تزریقات است.

وی تصریح کرد: همچنین در روز گذشته هزار و ۲۶۳ نسخه در داروخانه‌های درمانگاه‌ها و بیمارستان مکه وصول شده تا آمار کل نسخه‌های داروخانه‌ها به بیش از ۷۱ هزار مورد برسد.

مرعشی خاطرنشان کرد: مجموع خدمات پاراکلینیکی ارائه شده همچون اکو، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاهی در مکه و با احتساب آمار عرفات و منا تاکنون به ۷ هزار و ۷۲۵ خدمت رسیده است. امروز میزان خدمات آزمایشگاهی در مکه مکرمه ۲۸۶ مورد بود که ۲۲۹ خدمت آن انجام تست در آزمایشگاه بوده است.

مرعشی با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به حجاج گفت: روز گذشته در مکه و مدینه خدمات مددکاری، امداد و انتقال، شامل انتقال به هتل و بیمارستان‌های سعودی نیز از ۱۲۰ مورد به ۷۸ خدمت رسید تا آمار کل این خدمات به عدد ۲ هزار و ۳۸۰ برسد.

406476

مطالب مرتبط