پرسون گزارش می دهد؛

محاسبه کیلویی جای پارک خودرو در بیمارستان میلاد / خواب زدگی نهادهای نظارتی

بیمارستان میلاد یکی از مهم ترین و مجهزترین بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود مراکز درمانی نهاد بیمه ای روزانه هزاران نفر از تهرانی ها و سایر هموطنان رهسپار آن می شوند و برخی از خدمات دهی این مجموعه نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است.
تصویر محاسبه کیلویی جای پارک خودرو در بیمارستان میلاد / خواب زدگی نهادهای نظارتی

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از مزیت های بیمارستان میلاد تهران وجود صدها جای پارک خودرو است؛ اما هزینه جای پارک خودرو در این پارکینگ معلوم نیست بر چه اساسی دریافت می شود که موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است، به طوری که طبق اطلاعاتی که به دست خبرنگار پرسون رسیده است ورود هر خودرو به این پارکینک 5 هزار تومان و برای توقف خودرو هر یک ساعت دو هزار و 300 تومان دریافت می شود.

هزینه بالایی که روی دست همراهان بیماران می گذارد؛ اما منبع درآمدزایی مناسبی برای بیمارستان میلاد فراهم خواهد شد، برخی از مراجعه کنندگان در گفتگو با خبرنگار ما از دریافت 12 ساعت جای پارک خودرو در این مجموعه دولتی به مبلغ 30 هزار تومان خبر داده اند که در ادامه این گزارش بیشتر از این نارضایتی ها با خبر خواهید شد.

24 ساعت جای پارک 60 هزار تومان

به دلیل اینکه بسیاری از مراجعه کنندگان تمایل ندارند این هزینه را پرداخت کنند اقدام به پارک خودروهایشان در بیرون از این پارکینگ و معابر اطراف می کنند و بیشتر در زمان ملاقات با بیماران در محور خروجی این بیمارستان به بزرگراه شهید حکیم صورت می گیرد .

یکی از شهروندان تهرانی که خود را مجتبی معرفی می کند و پدرش را به این مرکز درمانی در بخش ریه بستری کرده است، در این باره گفت: با وجود اینکه این مرکز درمانی کاملا دولتی است، اما شاهد آن هستیم که هزینه جای پارک خودرو در حالی که باید کاملا رایگان باشد از سایر مراکز خصوصی و پارکینگ های سطح شهر گران تر است.

وی افزود: با فرمولی که در تابلوی ورودی این پارکینگ نوشته شده برای هر ساعت پارک خودرو دو هزار و 300 تومان دریافت شود، برای 24 ساعت حدود 55 هزار تومان که با حساب 5 هزار تومان هزینه ورودی مبلغی حدود 60 هزار تومان خواهد شد که با این گرانی دارو و امورات درمانی و معیشتی هزینه ای سنگین برای مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی است.

این همراه بیمار در ادامه اظهار کرد: به دلیل اینکه بسیاری از مراجعه کنندگان تمایل ندارند این هزینه را پرداخت کنند اقدام به پارک خودروهایشان در بیرون از این پارکینگ و معابر اطراف می کنند و بیشتر در زمان ملاقات با بیماران در محور خروجی این بیمارستان به بزرگراه شهید حکیم صورت می گیرد .

دریافت 5 هزار تومان از پیاده و سوار شدن بیماران در محوطه بیمارستان

یکی از شهروندان تهرانی که خود را یوسفی معرفی می کند و دل پری از این موضوع دارد، به خبرنگار پرسون گفت: چند وقت پیش به همراه مادرم اقدام به مراجعه به این بیمارستان از طریق تاکسی اینترنتی کردم و در طول مسیر هزینه تاکسی را به شکل اینترنتی پرداخت کردم، اما زمانی که قصد داشتیم به پارکینگ بیمارستان میلاد که ورودی درمانگاه بیمارستان در آن قرار دارد مراجعه کنیم باید 5 هزار تومان به راننده تاکسی پرداخت می کردیم.

وی افزود: ورودی در بیمارستان برای ورود هر خودرو کارت تحویل می داد که برای خروج باید 5 هزار تومان پرداخت کنند و برای هر ساعت اضافه ماندن در پارکینگ نیز مبلغی پرداخت شود؛ این درحالی بود که بنده پول همراه نداشتم و برای 5 هزار تومان مجبور شدم دقایقی از وقتمان را برای کارت به کارت کردن هزینه به شکل اینترنتی برای راننده تاکسی صرف کنم.

این همراه بیمار سالمند ادامه داد: یکی دیگر از نکات جالب و غیر منطقی دست اندرکاران بیمارستان میلاد این است چون‌که بیماران توان پیاده روی طولانی ندارند به هر حال باید خودرو تا ابتدای ورودی درمانگاه بیمارستان بیاید که باید هزینه 5 هزار تومانی پرداخت شود.

درآمد میلیونی روزانه بیمارستان میلاد

طبقه منفی یک و دو پارکینگ طبقاتی برای کارکنان این بیمارستان و طبقه منفی سه بدترین قسمت برای شهروندان در نظر گرفته شده است، از سوی دیگر محوطه بیرونی این بیمارستان ساخته نشده که بخواهند هزینه بالا دریافت کنند، نه سایه بانی دارد و نه روشنایی مناسب و نه نظافت قابل توجهی صورت می گیرد.

در این بین یکی از شهروندان به درآمد میلیونی بیمارستان میلاد تنها برای جای پارک خودرو شهروندان پرداخت، او که خود را رسول معرفی کرد، گفت: اگر به طور میانگین هر خودرو 10 هزار تومان برای استفاده از پارکینگ پرداخت کند و تعداد خودروهای مراجعه کنندگان نیز یک هزار خودرو باشد روزانه در آمدی حدود 10 میلیون تومان خواهد بود، در آمدی که ماهیانه برای بیمارستان میلاد حدود300 میلیون تومان خواهد شد.

وی افزود: گویا سازمان های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی یا ستاد تنظیم بازار و شهرداری تهران نظارتی به این افزایش هزینه ندارند و قطعا اگر کارشناسان این نهادها به این پارکینگ مراجعه کنند شاهد بی قانونی در هزینه ها خواهند بود.

رسول تصریح کرد: پارکینگ های طبقاتی این مجموعه از سالیان گذشته ساخته شده و متعلق به پیمانکار و بخش خصوصی نیست که بگویم بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر در آمدزایی می کند.

او برای اثبات صحبت هایش گفت: طبقه منفی یک و دو پارکینگ طبقاتی برای کارکنان این بیمارستان و طبقه منفی سه بدترین قسمت برای شهروندان در نظر گرفته شده است، از سوی دیگر محوطه بیرونی این بیمارستان ساخته نشده که بخواهند هزینه بالا دریافت کنند، نه سایه بانی دارد و نه روشنایی مناسب و نه نظافت قابل توجهی صورت می گیرد.

406342

نظرات شما ( 1 نظر )

سجاد |
دوشنبه 31 اردیبهشت 140322:59
سلام من امروز به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ساعت ۱یک ظهر داخل پارکینک شدم تا کارهای مادرمو انجام بدم بیام بیرون دیقا شد ساعت چهار نیم یعنی من سه ساعت نیم داخل پارکینک جلوی آفتاب بودم کارتم زد داخل دستگاه از من نزدیک ۳۳ هزار گرفت والله بخدا چی بگم سری قبل هم اومدم نزدیک ۸ ساعت بودم ۵۷ هزار گرفت اینا چطوری این پولها رو میخورن خدا لعنت کنه