آذربایجان‌غربی میزبان مسابقات انتخابی سوپرساباکی قهرمانی کشور شد

رییس کمیته جهانی سوپرساباکی از برگزاری مسابقات انتخابی سوپر ساباکی در آذربایجان‌غربی خبرداد.
تصویر آذربایجان‌غربی میزبان مسابقات انتخابی سوپرساباکی قهرمانی کشور شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، اکبر روح پرور رییس کمیته جهانی سوپرساباکی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری مسابقات ورد سوپر ساباکی طی روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات در ۲ گروه بانوان و آقایان بوده و بیستمین دوره مسابقات سوپرساباکی به میزبانی استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ نفر از ورزشکاران در این مسابقات شرکت خواهند کرد که تعداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر آن را آقایان و ۵۰۰ نفر از بانوان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

روح‌پرور تصریح کرد: تمام ورزشکاران کشوری که بیشترین ورزشکاران از استان‌های تهران تبریز ، می‌باشند به صورت هوایی و زمینی وارد شهرستان ارومیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی بهترین پتانسیل برای برگزاری مسابقات قهرمانی سوپر ساباکی را دارد عنوان کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی در مسابقات جام ترکیه در ۲۸ تا ۳۱ تیر ماه به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

روح پرور ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقات انتخابی جذب اسپانسر و ایجاد رقابت و انگیزه در جوانان است که افتخار آفرین بین المللی باشند و بتوانند پرچم ایران را در میادین بین المللی آسیایی و جهانی سرافراز کنند.

وی تاکید کرد: در بخش ورزش‌های رزمی استان آذربایجان‌غربی پتانسیل بسیار قوی دارد و امکانات خوبی در بخش ورزش‌های رزمی دارد که بایستی از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده و انتظار می‌رود اسپانسرهای زیادی از بخش ورزش حمایت‌های لازم را انجام دهد .

این مقام مسوول تصریح کرد: ورزش جایگاه بسیار مناسبی در بعد اقتصادی و سیاسی دارد و با حمایت اسپانسرهای ورزشی امید است که ورزش رزمی به جایگاه واقعی خود
برسد و در جوامع بین المللی افتخارآفرین باشد.

خاطرنشان می‌شود سوپرساباکی از سال ۸۴ در کشور آغاز به کار کرده و تاکنون ۳۹ دوره مسابقات کشوری را برگزار کرده است و این رشته ورزشی دارای ۲۰ هزار بیمه شده ورزشی بوده و از معتبرترین رشته‌های ورزشی در سطح کشور به شمار می‌رود.

406242

مطالب مرتبط