ترفند جدید کلاهبرداری؛ کمک معیشتی رئیس جمهور به مردم

«100نفر را در تلگرام اد کنید، 10میلیون تومان پاداش بگیرید» این بخشی از تبلیغ وسوسه‌برانگیز کلاهبرداران تلگرامی است.
تصویر ترفند جدید کلاهبرداری؛ کمک معیشتی رئیس جمهور به مردم

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها آگاهی‌های مردم نسبت به ترفندهای کلاهبرداران، بیش از گذشته شده و به همین نسبت افراد شیاد نیز تلاش می‌کنند نسبت به گذشته از شگردهای تازه‌تری برای اجرای نقشه‌هایشان استفاده کنند؛ نمونه‌اش کلاهبرداری تلگرامی از مردم با وعده پرداخت پاداش است. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد هزاران نفر تاکنون با این ترفند سرشان کلاه رفته و پول‌های زیادی را به باد داده‌اند.

شگردی فریبنده

همه‌‌چیز از یک پیام وسوسه‌برانگیز شروع می‌شود. «هر اد شما را به قیمت 100هزار تومان خریداریم. 100نفر را در تلگرام اد کنید و 10میلیون تومان پاداش بگیرید.» ظاهر ماجرا ساده است. بسیاری از افراد با دریافت این پیام روی گوشی‌های موبایل‌شان، با شوق دریافت پاداش 10میلیون تومانی، از همان موقع شروع به اضافه‌کردن دوستان، آشنایان و خانواده به کانال‌های تلگرامی مورد نظر کردند. یک کانال به نام کمک‌معیشتی رئیس‌جمهور و دیگری سهام عدالت که در عکس‌های پروفایل هر دو، از تصاویر رئیس‌جمهور و لوگوی سازمان‌های دولتی استفاده شده تا اعتماد کاربران را جلب کند. مدیر کانال در این مرحله مدام تبلیغ می‌کند که این فرصت را از دست ندهید و هرچه زوتر 100نفر را در کانال ما اضافه کنید تا پاداش برایتان واریز شود. او برای نمونه چند فیش واریزی را که وانمود می‌کند پاداش افرادی است که این کار را انجام داده‌اند در کانال می‌فرستد تا سایرین را برای انجام خواسته‌اش تشویق کند.

مرحله دوم

تا اینجای ماجرا هیچ‌کدام از کاربران ضرری نکرده‌اند و اتفاق خاصی رخ نداده است اما مرحله خطرناک جایی است که کاربران بعد از اضافه‌کردن 100نفر در کانال، پیگیر دریافت 10میلیون تومان پاداش‌شان هستند و برای دریافت آن به مدیر کانال پیام می‌دهند.

یکی از مالباختگان در این‌باره می‌گوید: من در مدت‌زمان کوتاهی حدود 100نفر از دوستان و فامیلم را در کانال اد کردم و به مدیر آن که خودش را خانمی به نام نگار معرفی کرده بود پیام دادم و شماره کارتم را اعلام کردم و پیگیر 10میلیون تومان شدم. مدیر گروه مثل قبل با خوشرویی جوابم را داد و گفت قبل از دریافت پاداشم باید مبلغ 189هزار تومان به‌حساب اسپانسر این طرح واریز کنم و بعد از آن به‌طور خودکار 10میلیون تومان برایم واریز می‌شود. من هم فورا این کار را انجام دادم و فیش واریزی را برای خانم نگار فرستادم.

این مالباخته در ادامه می‌گوید: این‌بار مدیر کانال گفت که مبلغ واریزی شما دریافت شد اما سامانه به‌دلیل ترافیک قفل شده و باید حق کمیسیون به مبلغ 569هزار تومان را پرداخت کنید تا بلافاصله پاداش شما از قفل سامانه باز و پول به حساب‌تان واریز شود. هرچند عجیب به‌نظر می‌رسید اما من باز هم اعتماد کردم و این مبلغ را واریز کردم.

باز هم پول واریز کن

آنطور که مالباختگان این پرونده کلاهبرداری می‌گویند با وجود واریز پول به‌ حساب اعلام‌شده باز هم هرچه منتظر پاداش‌شان شدند خبری نشد. یکی از آنها می‌گویدبا وجود 2مرحله واریز پول به حسابی که گفته شده بود باز هم پاداشم را واریز نکردند و این‌بار گفتند باید مبلغ یک‌میلیون و 800هزار تومان به‌عنوان مالیات پرداخت کنم و بعد از آن حتما پاداشم واریز می‌شود. این‌بار با اینکه پولی نداشتم اما برای زنده‌کردن پول‌های قبلی که پرداخت کرده بودم این مبلغ را قرض و به‌حساب مدیر کانال واریز کردم، اما باز هم خبری نشد. کم‌کم شک کردم که شاید از من کلاهبرداری شده و پیام دادم که از شما شکایت می‌کنم؛ بعد از آن کاربری من را مسدود کردند و دیگر جوابم را ندادند.

شاکی ادامه می‌دهد: وقتی با دوستان و آشنایانم که خیلی از آنها را خودم وارد این کانال کرده بودم حرف زدم، فهمیدم که بعضی از آنها هم همین بلا سرشان آمده است. بعضی از آنها یکی دو مرحله پول واریز کرده بودند اما برخی دیگر 4مرحله و در مجموع نزدیک به 10میلیون تومان به‌ حساب مدیر کانال پول واریز کرده بودند. یعنی مبلغی نزدیک به همان پاداشی که قرار بود بگیریم. هر روز هم به اعضای این کانال اضافه می‌شود و لحظه به لحظه به حساب کلاهبرداران که هیچ ردی هم از خود به جا نگذاشته‌اند پول واریز می‌شود و جالب اینکه گرداننده این کانال تلگرامی مدام تلاش می‌کند با استفاده از جمله‌های فریبنده افراد بیشتری را فریب دهد. او طوری تبلیغ می‌کند که همه حرف‌هایش را باور می‌کردند. مثلا پیام می‌دهد که: «به خدا قسم ما کلاهبردار نیستیم. اگر کانال ما کلاهبردار بود اعضای این گروه از اینجا خارج می‌شدند ولی همانطور که مشاهده می‌کنید کانال معتبر ما روزبه‌روز رونق پیدا می‌کند و این نشان از اعتبار ماست.».

منبع: رکنا

405914

نظرات شما ( 9 نظر )

mahnazmehdipur@gmail.com |
دوشنبه 16 مرداد 140223:17
بله منم تو تلگرام تو گروه کمک معیشتی شیخ الاسلام الحمید منم۶۹نفر اد کردم بعد از اد کردن اسپانسر گفت که واداشت ۱۲میلیون هست و۴۲۴۰هزار ریال مالیات دولت میشه که باید بزنی ثبت بشه حسابت منم زدم بعد یه اسپانسر دیگه گفت باید ۱۲۰۰بزنی پاداشت به همراه این پول برات واریز بشه که منم شک مردم دیگه نزدم پولو
رضازارعی |
چهارشنبه 30 فروردین 140201:23
یک کانال تلگرامی اد بزن پول بگیر از من کلاهبرداری کرده من چکار کنم
سیدجلال الدین رضوی |
دوشنبه 15 اسفند 140100:01
خب چراپلیس که میداندبانام رئیس جمهورمملکت دارندکلاهبرداری میکنندچراجلوشان رونمیگیرداخه فسادبه این روشنی چرااجازه میدهندفعالیت داشته باشدواقعاکه
حامد |
دوشنبه 1 اسفند 140116:12
منم گول این کانال و خوردم چرا کسی اقدامی نمیکنه و جمعشون نمیکنن؟
جلال مفاخری |
یکشنبه 30 بهمن 140123:21
شما که میدونید اینها کلاهبرداری هست چرا به پلیس فتا گزارش نمی‌دهید که جلوش را بگیرند یعنی این کانال با پروفایل عکس رئیس جمهور آزادانه کلاهبرداری می‌کنه و پلیس و اداره اطلاعات فقط نظاره گر این موضوع هستند
سیدجلال رضوی |
دوشنبه 15 اسفند 140100:06
دفتررئیس جمهورچراهیچ عکس العملی نداره خب مردم بدخت میبینن اسم وعکس رئیس جمهورهست وایشان برای نشان دادن محبوبیت بین مردم این کمکهارومیکنه گرفتارمیشوندبایددفترایشان جلوگیری کنن بنام ایشان کلاهبرداری میکنن خیلی جالبه تازه برای سران دیگه هم هست فکرکنم تامقام معظم رهبری روهم گذاشتن دم پلیس فتاگرم که نگران این مشگل بزرگ نیست
علی |
دوشنبه 17 بهمن 140107:13
بعضی افرادبقدری ساده هستندکه فریب آنی رومیخورن،اینقدرتلویزیون میگه،اینقدررسانه هامیگن کلیپ هاشون درمیابازاینگارنه اینگار... بنظرم بعضی افرادحقشونه کلاه سرشون بره تاادب بشن. به چشم چپ وراست خودت نمیتونی اعتمادکنی وای به بقیه.چطوربفردی که نمیشناسی وشناخت ندری پول واریزمیکنید.
مهدی حسن پور |
چهارشنبه 12 بهمن 140102:34
سلام خدمت رئیس جمهور محترم تا حلا چندتا درخواست دادم هیچ پیگیری نشده تو رو خدا یه وام میخواستم برا درمان خانمم باید عمل بشه
یونس محمودزهی |
یکشنبه 4 دی 140122:35
سلام منم 7میلیون به کارت زیبا اصلی پور واریز کردم پشت سرهم از من کمیسیون گرفت ودر آخر هم شماره تلگرام مسدود کرد