انسیه خزعلی:

زنان نقش مهمی در تبیین فرهنگ کار و اشتغال دارند

انسیه خزعلی در حاشیه همایش زیست عفیفانه اعلام کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما بحث زنان سرپرست خانوار است.

تصویر زنان نقش مهمی در تبیین فرهنگ کار و اشتغال دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان نقش مهمی در آموزش خانواده‌ها دارند، گفت: یکی از این موارد در تبیین فرهنگ کار و مسئله تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه در واقع زنان سرپرست خانوار اولویت معاونت زنان در برنامه ششم است، افزود: در بند ت ماده ۸۰ به عنوان وظیفه معاونت زنان در طرح جامع دیده شده که در چهار بخش در مورد زنان سرپرست خانوار کار می‌کنیم.

خزعلی با بیان اینکه در همه سفرهای استانی اولین کارمان پیگیری این مسئله است، تصریح کرد: موارد تامین زنان سرپرست خانوار، امور مربوط به کار و توانمندسازی آنها در حوزه‌های مربوط به مباحث آموزشی و مهارتی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شعار امسال تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» تاکید کرد: زنان در بخش‌های مختلف اثرگذار هستند، یک خط تولید اقتصادی و دیگری بخش مولد بودن از نظر فرزندآوری و فرزندپروری است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان نقش مهمی در آموزش خانواده‌ها دارند، گفت: یکی از این موارد در تبیین فرهنگ کار و مسئله تولید و اشتغال است.

خزعلی گفت: علاوه بر اینکه شاهد این هستیم که بانوان نقش مستقیم در کارآفرینی دارند نقش غیرمستقیم نیز در ایجاد فرهنگ کار از طریق اثرگذاری در خانواده و در بین همسر و فرزندان خود می‌توانند ایفا کرده و این فرهنگ را نهادینه کنند و قطعا این کار نقش کمی نیست و ما هم در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

405800

مطالب مرتبط