انتقام سخت بسکتبال ایران از قزاقستان

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲، مقابل قزاقستان به پیروزی قاطع دست یافت.

تصویر انتقام سخت بسکتبال ایران از قزاقستان

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، صبح امروز (جمعه) ۲۴ تیر ۱۴۰۱ به مصاف قزاقستان رفت که در پایان با حساب ۹۶ - ۶۰ حریف خود را با ۳۶ امتیاز اختلاف شکست داد تا انتقام دو باخت مقابل قزاق‌ها در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ را بگیرد.

با این برد تیم ملی ایران در آخرین بازی دور گروهی خود باید برای کسب عنوان صدرنشینی به مصاف ژاپن برود.

ترکیب ایران:

حامد حدادی (کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی

ترکیب قزاقستان:

رستم مورزاگالیف (کاپیتان)، ماکسیم مارچوک،‌ اولگ بالاشوف، دیمیتری گاوریلف و رابرت پن


نیمه اول: ایران ۴۲ - ۳۳ قزاقستان

ایران با درخشش جمشیدی و یخچالی در ابتدای کار ۱۱-۵ از حریف پیش افتاد تا قزاق‌ها وادار به تقاضای وقت استراحت شوند. یخچالی ۴ دقیقه مانده به پایان کوارتر نخست، سومین پرتاب سه امتیازی موفق خود را وارد سبد قزاق‌ها کرد تا ایران ۲۱-۱۰ پیش بیفتد. فشار تمام زمین قزاق‌ها حملات ایران را کنترل کرد تا اختلاف ۱۱ امتیازی را به سه امتیاز کاهش دهند. کوارتر نخست ۲۷-۲۴ به سود ایران پایان یافت.

با شروع کوارتر دوم عملکرد ایران در دفاع بهتر شد و درخشش حدادی اختلاف را افزایش داد تا نتیجه ۳۸-۲۶ به سود شاگردان ارمغانی شود. در ادامه با حضور حسن‌زاده و زنگنه، ایران رو به دفاع نفر به نفر آورد تا شوتیست‌های قزاقستان را کنترل کند که در این امر موفق بود. کوارتر دوم نیز نهایتا ۱۵-۹ به سود ایران پایان یافت.

نیمه دوم: ایران ۹۶ - ۶۰ قزاقستان

در این نیمه ایران دفاع پرفشار تمام زمین را انجام داد تا حملات قزاق‌ها یکی پس از دیگری خراب شود. در حالی که درخشش کاظمی ایران را ۵۹ - ۳۶ پیش انداخت، "کیسلف" سرمربی قزاق ها وادار به تقاضای وقت استراحت شد. دفاع و ضد حملات ایران در این نیمه اختلاف را به ۲۵ امتیاز رساند تا ارمغانی بازیکنانی چون مظفری، رضایی‌فر و پذیرفته را جایگزین نفرات اصلی چون یخچالی، مشایخی و جمشیدی کند.

حدادی نیز اوایل کوارتر سه با افزایش اختلاف جای خود را به زنگنه داد. این کوارتر ۲۸-۹ به سود ایران پایان یافت تا نتیجه ۷۰ - ۴۲ شود.

در ادامه محمد یوسف‌وند جایگزین زنگنه شد. در دقایق پایانی این بازی که قزاق‌ها ۹۲ - ۵۶ عقب بودند، از نظر روحی بهم ریخته و خطاهای غیر ورزشی متعددی را انجام دادند. کوارتر چهارم نهایتا با برتری ۲۶-۱۸ ایران به پایان رسید.

ایران در سومین و آخرین بازی دور مقدماتی ساعت 15 روز یکشنبه به مصاف ژاپن می رود تا تیم برنده به عنوان صدرنشین مستقیما راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

405754