پسر 19 ساله مشهدی غوغا کرد

اهدای اعضای جوان مرگ مغزی شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی شش بیمار نیازمند به عضو شد.
تصویر پسر 19 ساله مشهدی غوغا کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته هزارودویست و چهاردهمین عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: در این جراحی محمد سجاد غفاریان، بیمار 19ساله مرگ مغزی که از بیمارستان هاشمی نژاد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از اعلام رضایت خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

خالقی ادامه داد: کلیه های زنده یاد محمد‌سجاد‌غفاریان در بیمارستان منتصریه به مردی 26ساله و مردی 51ساله ساکن مشهد که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد. کبد مرحوم غفاریان نیز در بیمارستان منتصریه به زنی 47ساله ساکن مشهد به رایگان اهدا و پیوند شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: قرنیه های زنده یاد محمد سجاد غفاریان به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال و به دو بیمار نیازمند به عضو اهدا و پیوند شد. قسمتی از پوست مرحوم‌غفاریان نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال و موجب نجات جان یک بیمار نیازمند به عضو شد.

405741