نصب مجسمه ۲ شخصیت اصلی «برکینگ بد» در آمریکا

مجسمه‌های والتر وایت و جسی پینکمن پس از رونمایی در تاریخ ۲۹ ژوئیه (۷ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز همایش‌های آلبوکرکی به نمایش گذاشته خواهند شد.

تصویر نصب مجسمه ۲ شخصیت اصلی «برکینگ بد» در آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از مووی وب، نظر به محبوبیت سریال «برکینگ بد»، مجسمه دو شخصیت اصلی این سریال در شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو در آمریکا نصب می‌شود.

بیست سال پیش مردم شهر آلبوکرکی حتی خوابش را هم نمی‌دیدند که روزی مجسمه برنزی بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر شیشه آمریکا در شهرشان نصب شود. اما به زودی مجسمه شخصیت‌های والتر وایت و جسی پینکمن از سریال برکینگ بد که با بازی برایان کرنستن و آرون پل ماندگار شدند، در گوشه‌ای از این شهر جاخوش می‌کنند.

ونس گیلیگان، خالق سریال برکینگ بد و بهتره با ساول تماس بگیری، سال ۲۰۱۹ به مجسمه سازی به نام ترور گرو سفارش ساخت این دو تندیس را داد و حالا آنها را به شهر آلبوکرکی اهدا کرده است.

گیلیگان با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: پس از بیش از ۱۵ سال کار و ساخت دو سریال و یک فیلم سینمایی، می‌گویم آلبوکرکی با ما خیلی خوب تا کرد. من هم می‌خواستم به نوبه خودم این خوبی را جبران کنم.

مجسمه‌های والتر وایت و جسی پینکمن پس از رونمایی در تاریخ ۲۹ ژوئیه (۷ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز همایش‌های آلبوکرکی به نمایش گذاشته خواهند شد.

پیش‌بینی می‌شود این دو مجسمه به یک جاذبه گردشگری برای طرفداران سریال برکینگ بد تبدیل شده و سیل بازدیدکنندگان را به این شهر که تنها ۵۶۵ هزار نفر جمعیت دارد، روانه کند.

سریال درام برِکینگ بد در ۷ فصل داستان یک معلم شیمی پایه دبیرستان را روایت می‌کند که به سرطان ریه مبتلاست و برای تامین مالی خانواده‌اش کار تولید و پخش مواد مخدر شیشه را آغاز می‌کند اما رفته رفته به سرکرده یکی از بزرگترین گروه‌های مافیای مواد مخدر در آمریکا تبدیل می‌شود.

آخرین قسمت سریال برکینگ بد که از سال ۲۰۰۸ مهمان خانه بینندگان شده و حسابی طرفدار داشت، در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۳ پخش شد و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیننده داشت. این سریال در همان سال به پاس کسب رای مثبت ۹۹ درصد از منتقدان به عنوان تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

405598