به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از د رپ، این روزها مخاطبان سریالهای ترکیه بیش از همه در جایی زندگی میکنند که ۵۴۰۰ مایل (۸۷۰۰ کیلومتر) از کشور سازنده آنها دورتر هستند. شهرهای لاتین از بوینوس آیرس تا سانتیاگو، بزرگترین کاشفان سریالهای ترکیه هستند و بیش از همه به سراغ برنامههایی میروند که ارزشهای خانوادگی در آنها مورد توجه باشد.
بیش از همه آنچه لاتینتبارها در سریالهای ترکیه در جستجوی آن هستند موضوعهای فرهنگی است.
در ۲ سال اخیر تقاضای جهانی برای برنامههای تلویزیونی ترکیه رشدی ۴۴ درصدی را تجربه کرده است و در این میان بیشترین تقاضا از مخاطبانی است که در آمریکای لاتین زندگی میکنند.
در بازارهای آمریکای لاتین تقاضا برای فیلمها و سریالهای ترکیه حداقل ۲ برابر شده و در این میان آرژانتین پیشتاز است و در مقایسه با تابستان ۲۰۲۰، امروز تقاضا برای تماشای سریالهای ترکیه بیش از ۴ برابر رشد داشته است.
از میان سریالهای جدید ترکیه که در آرژانتین موفق ظاهر شدهاند «Hercai» («تردید» یا «هرجایی») با تقاضایی که بیش از ۱۰ برابر دیگر سریالهاست، محبوبترین بوده است. تماشاگران این درام عاشقانه دو برابر بیشتر از سریال موفق دیگر «بازی سرنوشت من» بودهاند. این سریال داستانی عشقی بر بستر انتقام را بین دو خانواده شاداوغلوها و اصلانبیها روایت میکند.
موضوع مشترک بیشتر این سریالها؛ چه در ژانر درام و چه کمدی، ماجراهای عاشقانه است.
در این میان برنامهای درباره عرضه غذای ترکی به بازار لاتین با عنوان «قدرت عشق: آمریکای لاتین» هم هواداران زیادی یافته است. این برنامه در ترکیه و برای بازار آمریکای لاتین ساخته شده است. این ریالیتی شو شرکتکنندگانی از سراسر آمریکای لاتین را دعوت میکند تا در خانهای در ترکیه به میزبانی ساکنان واقعی آن زندگی کنند و هر هفته یک زوج با سفری عاشقانه راهی خانهای از شهری در گوشه و کنار ترکیه میشوند.
عنصر توریستی این برنامه برای مخاطبانی طراحی شده که دوست دارند به شکلی واقعی بیشتر با کشور ترکیه آشنا شوند.