سخنگوی وزارت امور خارجه:

زمان و مکان مذاکرات به زودی تعیین می‌شود/ مشورت‌ها برای آزادی "اسدالله اسدی" برقرار است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سران کشورهای همسایه و منطقه به تهران خواهیم بود.
تصویر زمان و مکان مذاکرات به زودی تعیین می‌شود/ مشورت‌ها برای آزادی "اسدالله اسدی" برقرار است

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر کنعانی در اولین نشست رسانه‌ای خود با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در محل وزارت امور خارجه با اشاره به سفر برخی از مقامات کشورهای منطقه و همسایه به ایران گفت: سفر متعدد سران، روسای جمهور، مقامات عالی رتبه و وزاری خارجه دیگر کشورها به ایران، تهران را عملا به پایتخت فعال دیپلماتیک تبدیل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دخالت های آمریکا در امور منطقه گفت: آمریکا باید در سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کند و متناسب با واقعیت‌های موجود در منطقه رفتار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران خواهان آزادی بی قید و شرط آقای اسدالله اسدی است و در این ارتباط گفت‌وگوها و مشورت‌های سیاسی با مقامات کشور بلژیک برقرار است و مشورت های نزدیکی در حوزه قضایی با بلژیک برقرار است و امیدواریم در بستر اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته به زودی شاهد آزادی این دیپلمات باشیم.

کنعانی گفت: تاکنون شاهد چند دور گفت‌وگوی کمیته مشترک مرزی ایران و افغانستان بوده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: ایران به روند مذاکرات پایبند است.

کنعانی تصریح کرد: به گمانم به زودی زمان و مکان مذاکرات تعیین می‌شود و عدم تعیین زمان و مکان مذاکرات به معنای پایان مذاکرات نیست و ایران در مسیر مذاکرات قرار دارد و تازمانی که طرف‌های مقابل به روند مذاکرات و دیپلماسی چند جانبه متعهد باشند ایران در این مسیر قرار خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: پرونده مربوط به شهدای منا از جمله پرونده‌های مفتوح در روابط ایران و عربستان است و به صورت جدی این پرونده مورد توجه بوده و خواهد داشت.

وی افزود: با ایجاد شرایط مناسبت‌تر در روابط ایران و عربستان ، این پرونده در دستور کارجدی طرف ایران خواهد گرفت.

405550