سقوط شطرنج به رده چهارم جهان

فیروزجا در رقابت‌های کاندیداهای شطرنج حدود ۱۴.۸ واحد ریتینگ زنده از دست داد و به رده چهارم جهان سقوط کرد.
تصویر سقوط شطرنج به رده چهارم جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا فیروزجا که در رقابت کاندیداهای شطرنج شرکت کرده بود در دور چهاردهم و پایانی این مسابقات به مصاف فابیانو کاروآنا رفت و توانست این شطرنج باز قدرتمند آمریکایی را شکست دهد. این پیروزی برای فیروزجا درحالی به دست آمد که او با ریتینگ ۲۷۹۳ در این مسابقات دست به مهره شده بود درحالی که حریف آمریکایی او در این دور از مسابقات دارای ریتینگ ۲۷۸۳ بود.

فیروزجا با این پیروزی ارزشمند توانست حدود ۵ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد. این شطرنج باز با کسب شش امتیاز و عملکردی نه چندان قوی در رده ششم این رقابت‌ها ایستاد تا در اولین تجربه خود در این مسابقات ناکام باشد. یان نپومنیشی روس با کسب ۹.۵ امتیاز توانست قهرمان این مسابقات شود و رکورد کسب حداکثر امتیاز (۹.۵ از ۱۴) را در این مسابقات به نام خود کند.

دین لیرن چینی هم به مقام دوم رسید. فیروزجا در کل با عملکردی ضعیف در این مسابقات حدود ۱۴.۸ واحد ریتینگ زنده از دست داد و به رده چهارم جهان سقوط کرد. دودا از لهستان و رجبوف از آذربایجان هم هر کدام با ۵.۵ امتیاز در قعر جدول این مسابقات قرار گرفتند.

همچنین فیروزجا با ۲ پیروزی، هشت تساوی و ۴ شکست توانست در رده ششم این رقابت‌ها جا بگیرد. فیروزجا در بازیهای اخیر خود بسیاری از موقعیت های برنده را از دست داد تا پیروزی برای این شطرنج باز طلسم شود. اما با پیروزی مهم در دور آخر می توان گفت که موتور فیروزجا خیلی دیر روشن شد.

منبع: ایسنا

404238