معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی و سرپرست کل جشنواره فرهنگ ملل خبرداد:

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در قزوین برگزار می شود

معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین و سرپرست کل جشنواره فرهنگ ملل در نشست خبری گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل از ۱۸ تا ۲۰ تیرماه به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار می‌شود.
تصویر جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در قزوین برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مولوی، معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی و سرپرست کل جشنواره در نشست خبری گفت: مولوی بیان کرد: این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ و آداب ور سوم کشورهای مختلف، عمق بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، بسترسازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی و علمی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت بین فرهنگ های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیرایرانی در بستر فرهنگی و در نهایت جذاب سازی دانشگاه های ایران برای دانشجویان غیرایرانی برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: به هر کدام از ملیت های حاضر در این جشنواره یک غرفه برای معرفی نمادهای فرهنگی کشورشان اختصاص داده شده است و محتوای این غرفه ها توسط دانشجویان با حمایت دانشگاه بین المللی امام خمینی محیا می شود. معرفی صنایع دستی، دل نوشته نویسی، سخنوری، شعرگویی و معرفی مفاخر آن کشورها از جمله اهداف برگزاری غرفه های معرفی فرهنگ ملل در حاشیه برگزاری این جشنواره است.

مولوی افزود: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل هر ساله توسط یکی از دانشگاه های کشور که مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را دارند برگزار می شود و این جشنواره رسالت سنگینی بر عهده دانشگاه و تمام سازمان ها و ادارات استان گذاشته است.

مولوی افزود: در این جشنواره میزبان دانشجویان بین المللی حاضر در دانشگاه های سراسر کشور هستیم.

به گفته معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی؛ ۹۰ دانشگاه در سراسر کشور‌ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی دارند که تمامی دانشجویان خارجی این دانشگاه ها برای حضور در این جشنواره دعوت شدند.

مولوی گفت: در حاشیه این جشنواره ۳۰ غرفه برگزار می شود که بخشی از انها به دانشجویان و بخش دیگر به سازمان ها برای نمایش دستاوردهایشان اختصاص دارد.

وی افزود: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۰ تیر به مدت سه روز به میزبانی قزوین برگزار می شود و ۸۰ مسئول کشوری و استانی و بیش از ۴۰ سفیر و ۴۰ رایزن فرهنگی برای حضور در این جشنواره دعوت شده اند.

معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی گفت: این جشنواره از ۷ و ۳۰ صبح آغاز و تا ۲۰ شب با اجرای برنامه های متنوع و کارگاه های آموزشی و فرهنگی اجرا می شود و همچنین در مدت زمان برگزاری این جشنواره میهمانان خارجی از اماکن گردشگری استان قزوین بازدید می کنند.

مولوی بیان کرد: این جشنواره با هدف آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ و آداب ور سوم کشورهای مختلف، عمق بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، بسترسازی برای گسترش دیپلماسی فرهنگی و علمی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، ترویج پیام دوستی، همدلی و مودت بین فرهنگ های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیرایرانی در بستر فرهنگی و در نهایت جذاب سازی دانشگاه های ایران برای دانشجویان غیرایرانی برگزار می شود.

وی گفت: به هر کدام از ملیت های حاضر در این جشنواره یک غرفه برای معرفی نمادهای فرهنگی کشورشان اختصاص داده شده است و محتوای این غرفه ها توسط دانشجویان با حمایت دانشگاه بین المللی امام خمینی محیا می شود.

معرفی صنایع دستی، دل نوشته نویسی، سخنوری، شعرگویی و معرفی مفاخر آن کشورها از جمله اهداف برگزاری غرفه های معرفی فرهنگ ملل در حاشیه برگزاری این جشنواره است.

معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی همچنین گفت: بخشی از غرفه ها به سازمان های پشتیبانی کننده جشنواره برای معرفی دستاوردهای صنعتی و شرکت های دانش بنیان استان اختصاص دارد تا پیشرفت های فناورانه کشور را در فضای سنت و مدرنیته به نمایش بگذارند و دستاوردهای علمی استان را تببین کنند.

مولوی افزود: در این جشنواره آمادگی کامل برای پذیرایی از ۳ هزار دانشجوی بین المللی سراسر کشور را داریم و به طور متوسط روزانه هزار دانشجوی بین المللی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

403932