تحقق شعار سال موجب ارزآوری می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس از خنثی کردن تحریم ها خبر داد.
تصویر تحقق شعار سال موجب ارزآوری می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان گفت: یکی از دلایلی که ایران توانسته است در مقابل تحریم‌ها پایداری و مقاومت داشته باشد، ظرفیت فارغ‌التحصیل و متخصص است که توانسته‌اند تحریم‌ها را خنثی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از شش هزار شرکت دانش‌بنیان، بیان کرد: این شرکت‌ها توسط جوانان فارغ‌التحصیل تشکیل شده است و نیازی هم به سرمایه‌های کلان نداشته‌اند. در حقیقت چند جوان با چند سیستم و چند نرم‌افزار توانسته‌اند تولیدات مهمی را داشته باشند و خریدار آنها کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا است.

وی ارزآوری را از مهم‌ترین نتایج تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: در کنار ارزآوری، نیاز داخل نیز تأمین می‌شود. اگر ظرفیت موجود را حمایت کنیم و یا صرفاً موانع را از پیش پای آن‌ها برداریم و به‌نوعی دستگاه‌های دولتی مانع آن‌ها نشوند، جوانان فعال در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان راه را پیدا کرده و تحولی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران در برخی از رشته‌ها از جمله فنی و مهندسی به‌اندازه آمریکای ۳۰۰ میلیون نفری نیروی متخصص و فارغ‌التحصیل دارد. اساساً یکی از دلایلی که ایران توانسته است در مقابل تحریم‌ها پایداری و مقاومت داشته باشد، ظرفیت فارغ‌التحصیل و متخصص است که توانسته‌اند تحریم‌ها را خنثی کنند.

منبع: تسنیم

403877